۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۵۸

معاون صنایع دستی کشور:

صادرات صنایع دستی سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافت

صادرات صنایع دستی سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافت

ایلام-معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش ۳۶ درصد صادرات صنایع دستی به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نامور مطلق روز شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: مهم ترین بازار صادراتی صنایع دستی کشور عراق است که در این میان مرز بین المللی مهران می تواند در این امر نقش اساسی ایفا کند.

وی ادامه داد: مهم ترین مشکل در حوزه فعالیت های مرتبط با صنایع دستی نبودن بازار فروش است چراکه معمولا این افراد با بازارهای بین المللی آشنایی نداشته باشند.

معاون سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: باید با برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان این عرصه ضمن آشنایی آنها با بازارهای هدف بتوانیم محصولاتی را عرضه کنیم که در کشورهای منطقه و جهان خواهان داشته باشند.

نامور مطلق اضافه کرد: پس از برجام توفیقات بسیاری کسب شده که از جمله حوزه هایی که از این توافق بهره مند شده اند بخش صنایع دستی و گردشگری است که سال گذشته شاهد افزایش ۳۶ درصدی صادرات صنایع دستی بودیم ولی همچنان با وضعیت مطلوب با توجه به ظرفیت ها و داشته های کشورمان در این حوزه فاصله داریم.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت های همه جانبه مسئولان بتوانیم به جایگاهی که شایسته ایران و ایرانی است در حوزه گردشگری و صنایع دستی دست یابیم.

کد خبر 3971628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha