۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸

وزیر بهداشت خبر داد:

اجرای ۶۵۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در کشور

اجرای ۶۵۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در کشور

ارومیه - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون شش هزار و ۵۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و ۶۰ درصد از آنها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر شنبه در بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان بوکان اظهارداشت: بیشتر طرح‌های قابل افتتاح در این دولت در محروم‌ترین مناطق کشور اجرا شده و این مهم نشان از توجه دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.

وی با اشاره به بیمارستان بوکان تصریح کرد: این بیمارستان نسبتاً کامل شده‌است که در حال حاضر در بوکان به ازای هر هزار نفر یک تخت وجود دارد و ضرورت دارد که حداقل ۱۳۰ تخت دیگر نیز اضافه شود.

وزیر بهداشت افزود: در این دولت اعتباراتی برای ساخت سالن آمفی تئاتر و بلوک‌های زایمانی در بیمارستان بوکان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رفع کمبودهای موجود در حوزه درمان شهرستان بوکان افزود: بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان به دستگاه آنژیوگرافی و سایر تجهیزات مجهز می‌شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: دانشکده پرستاری بوکان به دانشکده آموزش عالی سلامت ارتقا پیدا می‌کند و رشته‌های دیگری نیز در این دانشکده دایر می‌شود.

هاشمی افزود: برای ساخت سالن آمفی تئاتر و بلوک‌های زایمانی در بیمارستان بوکان اعتباراتی مورد نیاز است که در این دولت تأمین می‌شود.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: رئیس جمهور قول داد که مردم را بیمه همگانی کند و این کار در شرایط بد اقتصادی انجام داد، این در حالی بود که بیست سال از تصویب این طرح می‌گذشت که در دولت یازدهم انجام شد.

وزیر بهداشت افزود: کثیف‌ترین صفتی که یک سیاست‌مدار می‌تواند داشته باشد فریب مردم و افکار عمومی و دادن وعده‌های بی‌جا و بی‌عمل است.

وی گفت: حافظه تاریخی ملت ایران بعید است که شرایط درمانی چهار سال قبل را فراموش کند این در حالی است که در حوزه آسایش و آرامش اجتماعی شرایط این دوره با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نیست و به‌مراتب رشد داشته‌است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر در جایی در انتخاب‌هایمان اشتباه کرده‌ایم، حکمتی وجود داشته‌است و گاهی اوقات چندقرن لازم است تا مردم به حق و حقوق خود برسند و ثابت شده‌است که با زور و تزویر و دروغ نمی‌توان بر مردم حکومت کرد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: اگر دولتی کار بد انجام ندهد، این خود بخشی از کارنامه موفق این دولت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بد اخلاقی در جامعه اظهار کرد: ارزش و منزلت ملت ایران بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است و باید همه با حفظ وحدت و همبستگی تلاش کنیم که کشوری در شأن ملت بزرگ ایران بسازیم.

وی وجود اقوام مختلف و مذاهب را در کشور یک موهبت عنوان کرد و گفت: همیشه تمام اقوام کشور از عزت ایران و تمامیت ارضی پاسداری کرده‌اند و در آینده نیز این امر را ادامه می‌دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم حضور حداکثری در انتخابات، بیان کرد: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره مردم را به حضور در انتخابات سفارش کرده‌اند و مردم نیز با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های حاضر می‌شوند.

فرماندار بوکان نیز با بیان اینکه مردم این دیار عاشق میانه روی هستند، ادامه داد: مردم این شهرستان در سال‌های گذشته در کف اورژانس می‌خوابیدند و برای دریافت خدمات درمانی در انتظار می‌ماندند اما با تدبیر دولت یازدهم و افتتاح طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور، تعداد تخت‌های بیمارستانی بوکان به استاندارد جمعیتی رسید.

جمال خسروی ادامه داد: دولت یازدهم در شرایط بسیار سخت سکان مدیریت را در دست گرفت ولی با تدبیر و عقلانیت، چرخ‌های توسعه کشور را از لبه پرتگاه به مسیر اصلی برگرداند.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم با دوراندیشی توانسته است تا تورم کشور را از ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد برساند و مردم به شرایط اقتصادی کشور واقف هستند.

طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان که ۱۵۰ تخت و بخش‌های مراقبت‌های ویژه را به ظرفیت‌های این بیمارستان اضافه کرده است با حدود ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه در روز جاری به بهره برداری رسید.

بیمارستان شهید قلی پور بوکان در زمان حاضر علاوه بر تأمین نیاز جمعیت این شهرستان، قابلیت ارائه خدمات درمانی به ساکنان شهرستان‌های همجوار در بخش مراقبت‌های ویژه از جمله سی. سی. یو و آی. سی. یو را دارد.

توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان در زمینی به مساحت ۲۵ هزار و ۳۳۶ مترمربع و با زیربنای هفت هزار و ۹۸۶ مترمربع در ۲ طبقه اجرا شده و شامل بخش‌های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام. آر. آی، سی. تی. اسکن، سی. سی. یو، آی. سی. یو، داروخانه و دیگر بخش‌های بیمارستانی است.

کد خبر 3971671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha