۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۳۲

استاندار یزد خبر داد:

تلاش برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در یزد

تلاش برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در یزد

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای توسعه اشتغال و افزایش رشد اقتصادی، جذب سرمایه گذاری خارجی است،‌ گفت: برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی در یزد تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری سه مورد سرمایه گذاری خارجی در استان یزد انجام شده که دو مورد آن در حوزه ساخت نیروگاه خورشیدی و یک مورد نیز در زمینه ساخت ظروف بلوری بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته نیز سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه فولاد، گردشگری، نیروگاه خورشیدی و ... انجام شده و در تلاش برای افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در استان هستیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: به منظور افزایش رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال، مبارزه با قاچاق نیز در سطح استان به شکل گسترده ای در حال انجام است و این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

میرمحمدی با اشاره به اینکه برای راه اندازی واحدهای نیمه کاره نیز در راستای توسعه اقتصادی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، افزود: ۳۸۰ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی احصا شد که از میان آنها ۸۲ پروژه به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون روند تکمیل آنها در حال اجرا است.

استاندار یزد ادامه داد: ۴۰۹ مورد تسهیلات نیز به واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای دانش بنیان نیز نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال برای افراد تحصیلکرده دارند، افزود: در مجموع ۴۶ درصد شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری یزد در حوزه ICT فعالیت می کنند که این شرکت‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

میرمحمدی بیان کرد: امیدواریم اقتصاد مقاومتی در اعمال مدیریت درست، بهبود کیفیت محصولات و توسعه بازارها و اصلاح الگوی مصرف در استان یزد متبلور شود و شاهد توسعه روزافزون همه واحدهای تولیدی و صنعتی در سایه تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

کد خبر 3971743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha