۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۴۴

اولین جشنواره پسته استان قم برگزار می‌شود

اولین جشنواره پسته استان قم برگزار می‌شود

قم - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جشنواره پسته برای معرفی قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و محصولات کشاورزی قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، سیدهادی قره‌سید رومیانی در دیدار با یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم که در مجتمع کشت و صنعت آب شیرینِ برگزار شد، اظهار داشت: مقرر شد اولین جشنواره پسته استان قم برای معرفی طرح گردشگری کشاورزی در استان قم اجرا شود.

وی ادامه داد: نمایشگاهی با موضوعات مختلف مانند صنایع دستی، صنایع غذایی، شیرینی جات پسته‌ای، در حاشیه این جشنواره برپا می‌شود

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در دولت یازدهم خدمات زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف انجام شده است.

رومیانی همچنین افزود: از آنجایی که پسته بیشتر جنبه صادراتی دارد، به عنوان صادرات غیر نفتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نفش زیادی در ارز آوری دارد.

مجتمع کشت و صنعت آب شیرین در زمینی به وسعت تقریبی ۶ هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شهرستان قم واقع است. از جمله امکانات این مجتمع  ۴ حلقه چاه و ۵ رشته قنات می باشد.

رومیانی ضمن بازید از این مجتمع با دانشجویان قمی دیدار و در مراسم گلاب‌گیری مجتمع کشت و صنعت آب شیرین شرکت کرد.

کد خبر 3971779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha