۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴

معاون گردشگری کشور:

۶۰۰پروژه گردشگری به سرانجام رسید/راه اندازی ۵۳۰واحد بوم گردی

۶۰۰پروژه گردشگری به سرانجام رسید/راه اندازی ۵۳۰واحد بوم گردی

یاسوج- معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ۶۰۰پروژه گردشگری در دولت یازدهم به سرانجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد ظهر یکشنبه در جلسه نشست فعالین صنعت گردشگری در یاسوج افزود: از ۱۷۰۰ پروژه که اکثرا از دولت قبل  باقی مانده بودند و با پیشرفت های ۱۰ تا ۸۰ درصد نیمه تمام باقی مانده بود ۶۰۰ پروژه به بهره برداری رسید.

رحمانی موحد تاکید کرد: میزان واحدهای بوم گردی تعریف شده در سال ۹۲ تنها ۲۲ واحد بود که این تعداد واحد بوم گردی  به ۵۳۰  واحد در سال ۹۵ رسیده است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه در هر کشوری گردشگری از سه رکن پیروی می کند، افزود: این رکن ها امنیت، کیفیت خدمات و مهمان پذیری است.

رحمانی موحد از برنامه ریزی و توجه  مناسب دولت در حوزه گردشگری خبر داد و تصریح کرد: توجه و تمرکز به حوزه گردشگری از جمله ۸ موضوع ویژه و کلان دولت است.

معاون گردشگری کشور بیان داشت: ظرفیت های فراوانی در حوزه های گردشگری کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه برقراری تعادل بین گردشگری روستایی و شهری  لازم است، اظهار داشت: گردشگری روستایی در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته است و در برش نگاه کلان گردشگری عشایری و روستایی مورد توجه است.

رحمانی موحد گفت: کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر در دولت یازدهم تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی ازگردشگری کشور در حوزه گردشگری مذهبی است، بیان داشت: ۲۰ماه قبل از اتفاق سفارت عربستان میزان گردشگر کشور از حوزه خلیج فارس یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود که این میزان در  ۲۰ ماه بعد از این اتفاق به ۲۶۶ هزارنفر رسید.

رحمانی موحد  حلقه توسعه گردشگری هر کشور را همسایگان آن دانست و گفت: در سال ۹۳ قریب به دو میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر از کشورهای عراق و آذربایجان وارد کشور شدند.

کد خبر 3972414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha