۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸

مراسم یادبود نقی سیف جمالی برگزار شد؛

نقی سیف جمالی فراموش شدنی نیست/مظلومیت هنرمندان ایران

نقی سیف جمالی فراموش شدنی نیست/مظلومیت هنرمندان ایران

ورامین- مدیرعامل خانه تئاتر کشور با بیان مظلومیت هنرمندان ایران گفت: نقی سیف جمالی فراموش شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر همت که سخنران مراسم یادبود زنده یاد نقی سیف جمالی در ورامین بود، شامگاه یکشنبه طی سخنانی ضمن ابراز تأسف از فقدان این هنرمند بیان کرد: هنر در قرون مختلف در ایران مظلوم واقع شده و جایگاه هنرمندان ایرانی مناسب نبوده است.

وی ادامه داد: هنرمندان ایران همواره مظلوم بودند که یک نمونه این مظلومیت نقی عزیز بود، او هرگز برای ما فراموش شدنی نیست، این هنرمند عزیز در حال استفاده از آنچه در گذشته دریافت کرده بود، درگذشت و همه را در بهت فرو برد.

مدیرعامل خانه تئاتر کشور افزود:هنرمندان سال ها پیگیر ثبت ملی روز تئاتر در تقویم بودند که به تازگی این مهم انجام شده است.

وی با تاکید بر حمایت از هنرجویان گفت: نوجوانان برای جذب به هنر باید حمایت شوند و از این جهت وظیفه همه مسئولان است

همت در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت نقی سیف جمالی اشاره کرد و ادامه داد: جامعه تئاتر ایران خسارت های زیادی برای از دست دادن نقی سیف جمالی دید، چرا که او فعالیت های ارزشمندی را در عرصه تئاتر ایران انجام داد.

جامعه هنرمندان فکری برای ترویج اخلاق در جامعه کنند

فرماندار ورامین سخنران دیگر این مراسم بود، که در جمع حاضران شرکت کننده در مراسم یادبود زنده یاد نقی سیف جمالی، گفت: اداره ارشاد ورامین یک روز در سال را برای گرامیداشت هنرمندان ورامین مشخص کند تا مردم با مفاخر شهر خود آشنا شوند.

وی افزود:جامعه هنرمندان باید فکری برای ترویج اخلاق در جامعه کنند و وظیفه اصلی هنرمند ترویج معروفات در جامعه است.

بر اساس این گزارش، نقی سیف جمالی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و از اهالی منطقه « کارخانه قند» ورامین بود که ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ بر اثر سکته قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 3972961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha