۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۲۷

حسین کچویان در برنامه جهان آرا:

سند ۲۰۳۰ محرمانه دنبال شد/ اجرای سند ۲۰۳۰ مصداق وطن فروشی است

سند ۲۰۳۰ محرمانه دنبال شد/ اجرای سند ۲۰۳۰ مصداق وطن فروشی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سند ۲۰۳۰ گفت: چرا باید سند به این مهمی به این شکل محرمانه دنبال شود. مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... هیچ‌کدام از آن اطلاعی نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کچویان در برنامه «جهان آرا» که شب گذشته از شبکه افق پخش شد، گفت: ما در مقطعی متوجه شدیم سندی در دولت‌ رونمایی شده است که ما را واقعاً شوکه کرد. شروع کردیم در مورد آن جلسات مختلفی را ترتیب داده و نسبت به آن واکنش نشان دادیم. خود من این تعبیر را به کار بردم که این سند مصداق وطن‌فروشی است.

وی ادامه داد: قبل از رونمایی این سند، دو سال بوده که دولت روی آن کار می‌کرده است. ۳۰ کارگروه با تعداد زیادی از افراد روی آن کار کرده و به صورت پنهانی آن را پیگیری کردند. سؤال این است که چرا باید سند به این مهمی به این شکل محرمانه دنبال شود. مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط، هیچ‌کدام از این سند اطلاعی نداشته‌اند.

وی افزود: قانوناً با چه مجوز و چارچوبی این اتفاق رخ داده است؟ این سند تعهداتی فراتر از یک قوه برای کشور ایجاد کرده است و در آن اصلاً اشاره‌ای به اسناد بالادستی ما در حوزه آموزش و پرورش نشده است. چندین هزار نفر در این کشور سند تحول آموزش و پرورش را تنظیم کرده‌اند و بسیار روی آن کار شده است که این امر حاصل بنیه نخبگی کشور است؛ این سند رها شده و اجرا نمی‌شود. هر زمان هم که گزارش‌هایی در مورد سند تحول آموزش و پرورش از سوی دولت ارائه می‌شود، معطوف به گزارش‌های کمی است و در مورد محتوای آن توضیحی داده نمی‌شود. سند تحول کنار گذاشته شده و دولت در مقام اجرای سند ۲۰۳۰ قرار گرفته است؛ این خیلی عجیب است.

وی در مورد اشکالات معطوف به سند ۲۰۳۰ گفت: دو نگاه نسبت به این مقوله وجود دارد؛ یک نگاه بررسی بندبند سند است و نگاه دیگر این است که مسئله را کلان‌تر ببینیم و جایگاه این سند را از منظر تاریخی بررسی کنیم.

وی ادامه داد: دلیلی وجود ندارد که کشورها خود را وابسته به اسناد بین‌المللی کنند. هیچ‌کس قدرِ خود شما از ظرفیت‌های درونی شما آگاهی ندارد. ما به سختی به سمت کار با سازمان‌های بین‌المللی رفتیم و آنها را قبول نداریم؛ چرا که مثلاً سازمان حقوق بشر بی‌طرف نیست. سؤال این است که کار کردن با سازمان‌های بین‌المللی باید به چه شکلی و به چه میزانی باشد؟ سند ۲۰۳۰ چه منافعی برای ما دارد که ما ملزم شدیم آن را اجرا کنیم؟ ما اولین کشوری هستیم که الزامات آن را پذیرفته‌ایم؛ به نحوی که از ما تمجید هم شده است.

کچویان گفت: اگر بخواهیم از جایگاه تاریخی به این سند نگاه کنیم، باید بگوییم از قرن بیستم میلادی غربی‌ها ترتیبات جدیدی برای اداره جهان ارائه کردند مانند نظم جهانی و ... که تا حد زیادی شکست خوردند. یکی از طرح‌هایی که آنها تصویب کردند، طرح هزاره سوم بود که تحت عنوان «توسعه پایدار ۲۰۳۰» مطرح شد. این طرح جامعی است که در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌شد و حاصل آن استقرار یک نظم سکولار ضد دینی بود. یکی از مواد آن سند، بخش آموزش است. در سند اصلی در مورد دین صحبت نمی‌شود و اگر هم اشاره‌ای به دین صورت گرفته، نگاهی منفی به آن دارد. این سندی است که انسانی را می‌خواهد تربیت کند که مانند یک پیچ و مُهره در نظم جهانی موجود عمل کند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در اداره دنیا مطرح بود، مفاهیمی بود که مانع بسط سلطه بیگانگان می‌شد که یکی از آنها ضدیت با بیگانگان بود که در فرهنگ ما وجود داشت. آنچه در این سند ذیل فرهنگ تساهل و تسامح قرار گرفته است، این است که کشورها را به تمکین در برابر کل سیستم موجود جهان مجبور کند. این در حالی است که مبارزه ما متوجه به سلطه غربی است و این امر تحت شعاع قرار می گیرد.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از محورهای دیگر مداخله حکومت در آموزش است. می‌گویند بخش‌های غیردولتی را در سیستم حاکمیتی وارد کنید که این مسئله‌ساز است. خصوصی‌سازی آموزش و پرورش از اموری است که پیگیری می‌شود این در حالی است که بخش خصوصی فقط به دنبال منافع خود است.

وی ادامه داد: غربی‌ها با کلمات بسیار زیبا و با حداقل فشار روانی و مفهومی، مسائل را مطرح می‌کنند. ولی در اجرای اسناد مختلف آنقدر به شما فشار می‌آورند که صرفاً تعریف آنها را قبول کنید و تعریف خود را به شما تحمیل می‌کنند.

وی افزود: تغییر محتوای کتب درسی و آموزش‌های چند زبانه هم موضوع دیگر این سند است. آنها می‌گویند شما باید زبان بومی هر منطقه را به افراد یاد دهید. ما هم مُنکر این امر نیستیم، ما معتقدیم که باید زبان واحدی داشته باشیم و در کنار آن زبان بومی هر منطقه آموزش داده شود، اما آنها می‌خواهند زبان محلی هر منطقه اصالت داشته باشد.

کچویان گفت: مطلب بعدی تساوی جنسیتی است. حتی نقدی از سوی جریان‌های مذهبی مسیحی در مورد آموزش‌های جنسی در این برنامه وجود دارد. در سند فرعی WHO، این آموزش‌ها ذکر شده است که شما را مکلف می‌کند به کودکان چهار تا شش سال آموزش دهید چطور می‌توانند با خود نیز رابطه جنسی برقرار کنند؛ یعنی التذاذ کامیابی از خود! و به آنها یاد دهیم که به هنجارهای مختلف جنسی احترام بگذارند. به کودکان ۹ تا ۱۲ سال حقوق جنسی افراد یاد داده می‌شود که کسی می‌تواند هم‌جنس‌باز باشد و این جزو حقوق اوست.

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که مجموعه سازمان‌های مرتبط با صلیب سرخ باید در کشور ایجاد شود که ذیل آن نهادهایی از کودکان و نوجوانان شکل گیرد که نقش آنها آموزش جنسی خارج از کنترل والدین است.

وی در پایان تصریح کرد: بخش‌هایی از این دست در این سند وجود دارد که اگر بخواهیم جزئی وارد آن شویم، باید ساعت‌ها درباره آن حرف بزنیم. حاصل این سند مشکلات عدیده‌ای برای کشور به همراه خواهد داشت؛ یکی از اشکالاتی که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشتند، گزارش‌های متعدد به سازمان‌های بین‌المللی است که این امر باید به صورت پیوسته انجام شود.

کد خبر 3973598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباس الویری IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
      0 0
      چرا آقای دکتر فریاد نکشیدید و اعتراض نکردید؟ حتما باید مقام معظم رهبری در این موضوع ورود کنند تا شماها لب باز کنید؟
    • رضا IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      0 0
      این یونسکو فکر کرده با هالو طرفه ای مسعولا خواهشا حامی اسلام و امام زمان باشید خداییش ارزش ملت ب لجن نکشید .
    • کیانوش IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      0 0
      وای بر حال نابخردان .برا این امضا این سند نجس و ننگین . اللهم عجل ولیک آلفرد مرگ بر ال صعود. مرگ بر امریکا
    • دلارام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      0 0
      هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی ک بگندد نمک.... خدا باعث و بانیش رو هدایت کنه چه بلایی داره سر این مملکت میااددد..... خدایا عجل لولیک الفرج...
    • اسماعیل IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      0 0
      امضا کنند گان این سند باید اعدام شوند و لا غیر .
    • ایرانی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام دوستان خبرداریردکه دولت آقای روحانی تمام قدعزم خودراجزم کرده برای اجرای این سندننگین طبق معمول آقایان می فرمایندالزام آورنیست وبرخی ازبندهاراحذف میکنیم مگرمی شودسندبی المللی رانصفه نیمه اجراکرد.گ
    • زهرا--- IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      0 0
      خاک بر سر اونی که سند را امضا کرده
    • roya IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      0 0
      واقعا متاسفم
    • امیر صداقت ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      هیچ کس نمیتونه شخص دیگری رو وادار به قبول کردنه نظر خودش بکنه.
    • رضا زهروی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
      0 0
      این ناشی از عدم نطارت شورای نگهبان بر مصوبات شوراهای عالی است اگر شوراهای عالی مدعی این هستند ک مصوباتشان قانون باید از فیلتر ش نگهبان رد بشن عضو هبات علمی دانشگاه تهران
    • حمید US ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
      0 0
      شما حتی نمیدونید در سند های یونسکو چیزی امضا نمیشه :/ چطور نظر میدید ؟؟؟ کدومتون یه بندشو کامل خوندید ؟ جهالت دشمن بشریته