۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲

رئیس مجلس پاکستان:

«اشرف غنی» دعوت اسلام آباد برای سفر به پاکستان را رد نکرده است

«اشرف غنی» دعوت اسلام آباد برای سفر به پاکستان را رد نکرده است

رئیس مجلس پاکستان طی اظهاراتی اعلام کرد که رئیس جمهوری افغانستان دعوت اسلام آباد از وی برای سفر به پاکستان را رد نکرده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از داون نیوز، «ایاز صادق» رئیس مجلس پاکستان گفت که در دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان، وی اطمینان داد که بعد از دیدار نخست وزیر پاکستان از کابل، حتما به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پیش از این معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده بود که اشرف غنی در دیدار هئیت پارلمان پاکستان، درخواست اسلام‌آباد برای دیدار رسمی از پایتخت پاکستان را رد کرده و گفته است که تا زمانی که مقامات پاکستان کسانی را که در حملات تروریستی در افغانستان دست داشتند، تحویل ندهد دیداری صورت نخواهد گرفت.

صادق در ادامه گفت: رئیس جمهور افغانستان همچنین حضور شبه نظامیان داعش و طالبان را در مناطق مرزی تایید کرد.

رئیس مجلس پاکستان تصریح کرد: ما به دنبال رابطه خوب با کشورهای همسایه خود هستیم. بدون صلح و ثبات در افغانستان، صلح در پاکستان ممکن نخواهد بود.

 وی افزود: اسلام آباد اعلام کرده که سیاست این کشور در قبال افغانستان واضح و مشخص است و این کشور خواستار صلح پایدار در منطقه است. یکی از اهداف هیئت پارلمانی پاکستان جلب رضایت مقامات افغانستانی برای برقراری صلح به سرپرستی روسیه است.

لازم به ذکر است که رئیس پارلمان پاکستان که به دعوت رئیس جمهوری افغانستان، در رأس یک هیئت پارلمانی به افغانستان سفر کرده بود، با ریاست جمهور، ریاست اجرایی، روسای ۲ مجلس و برخی از مقامات پیشین دولت افغانستان دیدار و درباره مسائل مرزی و امنیت منطقه به بحث و گفتگو پرداختند.

کد خبر 3974113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha