۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳

آیت الله علم الهدی:

شهید مطهری راه و اندیشه امام خمینی (ره) را وارد دانشگاه کرد

شهید مطهری راه و اندیشه امام خمینی (ره) را وارد دانشگاه کرد

مشهد-نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهید مطهری، راه و اندیشه امام خمینی(ره) را وارد دانشگاه کرد و اندیشه های ناب اسلامی و معارف اهل بیت(ع) را دربین دانشجویان گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: در جریان تحول دانش تجربی در کشور ما، عوامل وابسته به غرب و استکبار اصرار داشتند جامعه دانشگاهی را از حوزه نفوذ روحانیت و دین خارج کنند و تنها عاملی که برای اجرای هدفشان انتخاب کرد، بهانه تقابل مدرنیته و سنت بود.

علم الهدی گفت: اندیشمندان دنیای غرب به مدت چهار قرن این هدف را به مردم تحمیل کرده و گفتند عامل عقب افتادگی وابستگی به دین و کلیساست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه غرب بر این عقیده بود «دین عامل رکود است» خاطرنشان کرد: جریان سوسیالیسم و لیبرالیسم هدف مشترکشان مقابله با دین بود با نهادینه کردن این تفکر در ایران، ساختار جریان دانشگاهی کشور و حرکت‌های علمی و فناوری را از حوزه دین و روحانیت خارج کنند.

وی با بیان اینکه روزی دانشگاههای ایران مقابل روحانیت بود گفت: در آن زمان جامعه روحانیت و متدین دغدغه‌مند بودند که ساختار آکادمیک همچون دژی در مقابل دین قرا می‌گیرد و دین را براندازی می‌کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان آکادمیک در آن زمان جریانی ضد دینی بود تصریح کرد: تنها عاملی که توانست در حوزه آکادمیک نفود کرده و دین را بسط دهد، افرادی همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این افراد از نوابغ روحانیت بودند که دین و روحانیت را به دانشگاه بردند و در محیط دانشگاه بسط و توسعه دادند.

امام جمعه مشهد گفت: با ورود شهید مطهری و مفتح به دانشگاه کار به جایی رسید که دانشگاهی که پایگاه مارکسیسم بود به پایگاه انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز در عرصه روحانیت نیرویی جامع لازم است تا بتواند در موقعیت‌های خاص بر روی مردم و دانشجویان اثر گذارد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیروی نابغه در روحانیت لازم داریم بیان کرد: اگر فرد روحانی در دانشگاه تدریس می‌کند باید اندیشه‌ها را رهبری کند و اگر در مسجدی پیش نماز است باید مردم را راهبری کند و در این صورت است که ما می‌توانیم در مبانی فکری و انقلابی پیشرفت کرده و به فتح و گشایش در جامعه برسیم.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر هدایت مردم و دانشگاهیان به نفع انقلاب و اسلام بوده و لباس روحانیت لباس کار و خدمت و نوکری پیامبر(ص) است.

کد خبر 3974197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha