۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴

معاون استاندار کرمان:

واحدهای تولیدی استان کرمان حمایت شوند

واحدهای تولیدی استان کرمان حمایت شوند

کرمان - معاون استاندار کرمان خواستار حمایت از واحدهای تولیدی شد و گفت: بعضی از واحدهای تولیدی ظرفیت گسترش دارند ولی نیاز به حمایت و تسهیلات دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فتوت پیش از ظهر سه شنبه در دومین جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال جاری، اظهار کرد:  در بحث اشتغال دو بحث  کوتاه مدت و دراز مدت است که در بحث کوتاه مدت اشتغال نیاز به ارائه گزارش عملکرد از سوی  دستگاه ها هستیم.

وی افزود: افزایش اعتبار برای نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد بیشتر جنبه اشتغال فردی دارد اما ما نیاز به اشتغال های خرد داریم که در مناطق روستایی و محروم انجام شده است.

فتوت با اشاره به اینکه امسال به دنبال راست آزمایی آماری هستیم، گفت: دستگاه ها باید به صورت جدی وظیفه خود را در بحث اشتغال انجام دهند تا  بتوانیم از دستگاه های ملی در خواست اعتبار بیشتر برای استان کرمان کنیم.

استاندار کرمان با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید و اشتغال ملی، عنوان کرد: چه دستگاه هایی که مستقیم درگیر امر  اشتغال هستند و چه دستگاه هایی که در بحث اشتغال نقش حمایتی دارند باید موضوع اشتغال را به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی مد نظر  قرار دهند.

وی از تمام نهادها و دستگاه ها خواستار ارائه گزارش در خصوص پیشرفت کار در حوزه اشتغال هر دو هفته یکبار شد و گفت: می خواهیم در سند توسعه اشتغال استان در کوتاه مدت یک دستور العمل جامع ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه ما اگر در جهت توانمندسازی واحدهای تولید کار کنیم، اشتغال هم  افزایش می یابد، افزود: بعضی از واحدهای تولیدی ظرفیت گسترش دارند ولی نیاز به حمایت و تسهیلات دارند.

معاون استاندار کرمان خواستار جسارت بیشتر مدیران در راستای پیگیری واحدهای تولیدی با ظرفیت و توان بالای اشتغال شد و اظهار کرد: در سال گذشته در طرح رفع موانع تولید و بهینه یابی واحدهای بخش زیادی از این واحدهای تولیدی را با اشتغال بالا راه اندازی کرده ایم.

فتوت با بیان اینکه در زمینه اشتغال دستگاه ها کارهای خوبی انجام داده اند اما کافی نیست، گفت: ما به دنبال خلق ثروت و اشتغال با توجه به سند توسعه اشتغال استان هستیم و در این راستا دستگاه ها باید تا اول خرداد یک گزارش عملکرد ارائه دهند.

کد خبر 3974355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha