۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۵۴

رئیسی:

درآمد برخی مردم محدود به یارانه است/ رنج مردم از فقر و بیکاری

درآمد برخی مردم محدود به یارانه است/ رنج مردم از فقر و بیکاری

زاهدان - کاندیدا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور ما ثروت های فراوانی دارد اما فقر و بیکاری مردم را رنج می دهد و در هر خانواده ای یک یا چند بیکار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم زاهدان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از ابراز محبت برادران شیعه و اهل سنت با همه گرایش ها کمال تشکر و امتنان را دارم. تنگناها و مشکلات مادی و اقتصادی و خاص این منطقه از کشور با شادابی و صمیمت و یکپارچگی و انسجام قابل رفع است. همانطور که مردم این استان همواره در کنار هم زندگی وحدت بخشی را داشته اند و در مقابل دوست و دشمن اتحاد خود را نشان دادند.

وی افزود: کشور ما ثروت های فراوانی دارد اما فقر و بیکاری بسیاری از مردم را رنج می دهد و در هر خانواده ای یک یا چند بیکار وجود دارد. مردمان این خطه زن و مرد اهل مجاهدت هستند اما متاسفانه فضای کسب و کار برای آنها موجود نیست. در برخی نقاط کشور درآمد برخی از مردم فقط یارانه است واقعا با یارانه ۴۰ یا  ۵۰ هزارتومانی چگونه می توان زندگی کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما معتقدیم این وضعیت یک وضعیت قابل تغییر است به شرط اینکه شرایط برای همه یکسان باشد با تبعیض کسی نمی سازد مردم ما وقتی می بینند یقه سفیدها از امکانات کشور استفاده می کنند و دیگران از آن محرومند ناراحت می شوند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما اینها را محصول بی تدبیری می دانیم گفت: محصول بی تدبیری رانمی توان پذیرفت ما معتقدیم با یک مدیریت انقلابی می توان از ذخایر کشور استفاده های بهینه کرد تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم. مردم خودشان قضاوت کنند در چهار سال گذشته آنچه می خواستند تحقق پیدا کرده است اگر تحقق پیدا کرده است که هیچ اگر نه باید تغییر ایجاد شود.

وی اظهار کرد: دولتی ها باید به مردم گزارش دهند که چه کار کرده اند اگر کاری کرده اند به مردم بگویند ولی مردم مشاهده می کنند که پرونده آنها خالی است مردم چگونه به آنها اعتماد کنند بحث تبلیغات انتخاباتی نیست سخن از یک ضرورت اجتماعی است باید تغییر ایجاد شود زیرا بیشتر از چهار سال نمی توان کشور را معطل نگه داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که در این استان کدام مشکل مردم را حل کردند، گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی همه در دولت کار و کرامت یکسانند زیرا نماد ما کارت ملی است. در کارت ملی هیچگونه تفاوتی بین اقوام و مذاهب نیست و همه به عنوان ایرانی می توانند از همه ظرفیت های کشور استفاده کنند. با قبیله گرایی، قوم گرایی، طایفه گرایی و حزب گرایی این کشور را به این اوضاع رساندند.

رئیسی در ادامه بیان کرد: حضور شما مردم در صحنه سایه جنگ را از سر مردم برداشته است نه چیز دیگری زیرا هر ساعتی که دشمن احساس کند ما ضعف داریم یقین کنید در همان ساعت به دنبال ضربه زدن به کشور هستند.

وی اظهار کرد: خدا می داند من هیچ گونه هوا و هوس این پست را ندارم امروز برای من دلچسب ترین خدمت خادمی آستان مقدس حضرت رضا(ع) است، اما از روزی که به این آستان رفتم شاهد اشک چشم جوانان، زنان و مردانی بودم که دچار مشکلاتی همچون بیکاری و معیشت بودند.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: ما زنان و مردان وارسته ای داریم اما آیا واقعا این وضعیت درخور مردم ماست. ما معتقدیم با این وضعیت موجود مشکلات معیشی حل نمی شود و نیاز به یک مدیریت انقلابی و جهادی داریم. ما همه حرفمان این است که آیا این شرایط فقر، تبعیض و فساد اداری را می توان تغییر داد و این شرایط تغییر نمی کند مگر به  کمک مردم.

کد خبر 3974671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha