۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

امام جمعه ماکو ۲ باب منزل مسکونی را برای فعالیتهای قرآنی وقف کرد

امام جمعه ماکو ۲ باب منزل مسکونی را برای فعالیتهای قرآنی وقف کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو، ۲ باب منزل مسکونی خود را در جلسه شورای اداری این اداره کل وقف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر جوانبخت با بیان این مطلب افزود: این منازل مسکونی در شهرستان های قم و سلماس است که با تولیت امام جمعه ماکو، درآمد حاصل از اجاره آن بابت  نیات واقف هزینه می شود.

وی اضافه کرد: ترویج فعالیت های قرآنی، کمک به طلاب حوزه های علمیه، کمک به سادات، ترویج فرهنگ مهدویت و مساعدت به عموم مردم از نیت های حجت الاسلام ایوب رنجبری در وقف منازل مسکونی خود بوده است.

وی همچنین از ثبت ۲ وقف جدید در شهرستان ماکو خبر داد و اظهار کرد: این موارد شامل وقف ۲ قطعه زمین به متراژ ۴۰۰ متر مربع و ۹۸ متر مربع به ترتیب با نیت های احداث حسینیه در روستای هاسون بزرگ این شهرستان و صرف هزینه های ضروری حسینیه و امور قرآنی روستا بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ مورد وقف جدید در استان ثبت شده که از نظر کمی رقم مناسبی است ولی باید زمینه ای فراهم کنیم تا نیت های واقفان به سمت ترویج وقف های نوین سوق پیدا  کند.

بیش از ۶ هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش زیادی از آنها را وقف های انتفاعی و بدون درآمد پایدار تشکیل می دهد.

کد خبر 3975514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha