۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۲۳

رئیس مرکز فضای مجازی ریاست جمهوری:

صیانت از ارزش ها و دارایی های ملت دغدغه دائمی دولت است

صیانت از ارزش ها و دارایی های ملت دغدغه دائمی دولت است

تبریز - رئیس مرکز فضای مجازی ریاست جمهوری گفت: صیانت از ارزش ها و دارایی های ملت دغدغه دائمی دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات استان (افتا) عصر امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

رئیس مرکز فضای مجازی ریاست جمهوری در حاشیه این مراسم صیانت از ارزش ها و دارایی های یک ملت دغدغه دائمی حاکمیت خواند و اضافه کرد: با راه اندازی مرکز افتا تامین امنیت فضای مجازی بیش از پیش محقق خواهد شد.

مجتبی جواهری کمک به اجرای برنامه های راهبردی، مباحث نظارتی، قابلیت عملیاتی و آموزش و حمایت را ۴ ماموریت اصلی این مرکز برشمرد و تصریح کرد: متخصصان این مرکز آمادگی کامل برای یاری رسانی به تمام درخواست های موجه دستگاه ها دولتی و خصوصی را دارند.

وی اقدامات امنیتی همراه با کمک رسانی را موجب تعالی مراکز خدمت رسان دانست و اظهار داشت: بخش خصوصی نیز میتواند با نگاه غیر صنفی و اولویت دهی به امنیت مشتریان نقش مکمل در تامین امنیت فضای مجازی داشته باشد.

 رئیس مرکز مدیریت راهبردی فضای مجازی ریاست جمهوری با اشاره به چالش های بوجود آمده در سطح جامعه از طریق استفاده نادرست از فضای مجازی خاطر نشان کرد: برای برخورداری از محیطی عاری از آلودگی نیاز به همکاری سازنده بین دستگاهی بوده و مرکز افتا میتواند در زمینه هم گره گشا باشد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در حاشیه افتتاح این مراسم مدیران هر دستگاه اجرایی استان را مسول مستقیم تامین امنیت فعالیت های فضای مجازی سازمان متبوعش دانست و نسبت به هرگونه کم کاری در این حوزه هشدار داد.

اسماعیل جبارزاده در همین پیوند افزود: برای برقراری آرامش در فضای مجازی تمامی مدیران استان ملزم به ایجاد پیوست امنیتی برای تمامی فعالیت های خود در حوزه سایبری هستند.

قائم مقام مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز در این مراسم تامین امنیت فضای مجازی را یکی از چالش های پیشروی کشور ارزیابی کرد و گفت: تامین امنیت خاطر مشترکان فضای مجازی و مبارزه با سو استفاده های احتمالی موجب ارتقای سلامت روانی- اجتماعی کاربران خواهد شد.

مجتبی جعفری فراهم سازی زیر ساخت های پایدار امنیتی و مشارکت تمامی بخش های جامعه را موجب سلامت هرچه بیشتر فضای سایبری عنوان کرد و افزود: برقراری هماهنگی و تعامل فرا دستگاهی یکی از اهداف پیش بینی شده برای مرکز افتا است.

کد خبر 3975558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha