۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۱۳

مسئول کمیته فرهنگیان ستاد حجت الاسلام رئیسی در گیلان:

سند۲۰۳۰ دهن کجی به اعتقادات ملت/عملکرد دولت قابل دفاع نیست

سند۲۰۳۰ دهن کجی به اعتقادات ملت/عملکرد دولت قابل دفاع نیست

رشت- مسئول کمیته فرهنگیان ستاد حجت الاسلام رئیسی در گیلان عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش و پروش را غیر قابل دفاع خواند و گفت: امضای سند۲۰۳۰ بزرگترین دهن کجی دولت به اعتقادات ملت است.

ایوب نجف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی اظهار کرد: یکی از پشتوانه های هر کشوری در زمان برگزاری انتخابات، میزان مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات تنها بهروز انتخابات محدود نمی شود، تصریح کرد: استقبال از روز رأی گیری از طریق ایجاد فضای انتخابی نیز خود یک بخش از مشارکت در امر انتخابات است که به یاری خداوند این روزها مشارکت مردم به نحو بسیار خوبی دیده می شود.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش گیلان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را پشتوانه محکمی برای نظام و فرد منتخب دانست و خاطرنشان مرد: در شرایطی که منطقه خاورمیانه در حال جنگ و درگیری است، امنیت حداکثری ایران اسلامی به واسطه همین حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف انقلاب به وجود آمده و باید قدردان این حضور بود.

نجف زاده یادآور شد: دشمنان انقلاب به انتخابات پیش رو چشم دوخته اند و هرچقدر مشارکت مردم در این عرصه بیشتر باشد، تأثیرات منفی بر نقشه های شوم دشمنان نیز بیشتر خواهد بود.

سند۲۰۳۰ دهن کجی به اعتقادات ملت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد دولت فعلی در حوزه آموزش و پرورش گفت: متأسفانه عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش و پروش مطلوب نبوده و نقدهای بسیاری بر آن وارد است.

مسئول کمیته فرهنگیان ستاد حجت الاسلام رئیسی در گیلان با اشاره به اجرایی نشدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تصریح کرد: به رغم اینکه این سند با نظر بیش از ۴۰۰ کارشناس مختلف در حوزه آموزش و پرورش تنظیم و تأیید شد و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید فراوانی بر اجرای آن داشتند، ولی متأسفانه هیچ اقدا موثری در رابطه با اجرایی شدن آن در دولت فعلی انجام نشد.

نجف زاده ادامه داد: در کنار مغفول ماندن سند تحول بنیادین، امضای سند ۲۰۳۰ نیز یکی از اقدامات نادرست دولت یازدهم بود که حتی رهبر نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان خاطرنشان کرد: فجیع ترین نکته درباره این سند نیز آن است که نه تنها مصوبه مجلس را ندارد، که به صورت مخفیانه در حال تصویب و اجرا بود اما خوشبختانه با هوشمندی رهبر معظم انقلاب، اذهان عمومی نسبت به این سند مغایر با شئونات اسلامی- ایرانی، حساس شد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: متأسفانه دولتی که سوگند یاد کرده تا به اعتقادات مردم پایبند باشد، با امضای سند ۲۰۳۰، دهن کجی بزرگی به ملت ایران کرد.

نجف زاده در ادامه به ابتر ماندن طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: با آغاز طرح رتبه بندی معلمان، روزنه های امید در دل معلمان ایجاد شد که شاید بتوان با اجرای این طرح، از نظر حقوق و مزایا با اساتید دانشگاه هم سطح شوند اما متأسفانه با روی کار آمدن دولت جدید، این طرح ابتر ماند.

وی همچنین با اشاره به نیمه کاره ماندن طرح دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در هر نظامی، پرورش نیروهای متخصص و کارآمد به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، از مهمترین امور است اما متأسفانه ادامه فعالیت دانشگاه فرهنگیان  بعد از سالها که از انحلال تربیت معلم می گذشت، در دولت یازدهم مورد توجه قرار نگرفت و در صورت ادامه این روند، کشور در چند سال آینده با مشکلات عدیده ای در بحث نیروی متخصص در حوزه آموزش و پروش روبرو خواهد شد.

کد خبر 3977004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha