۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۴۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبرداد:

تدوین بسته‌های رونق تولید و اشتغال با هدف رشد اقتصادی در همدان

تدوین بسته‌های رونق تولید و اشتغال با هدف رشد اقتصادی در همدان

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تدوین بسته‌های رونق تولید و اشتغال با هدف رشد اقتصادی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، بسته های رونق تولید و اشتغال با هدف رشد اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، گسترش فعالیت بخش خصوصی و به خصوص تعاونی، توسعه صادرات غیر نفتی و مقررات زدایی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و ابلاغ شده است.

وی افزود: این بسته ها با رویکردهای اقتصاد مقاومتی یعنی درون زایی، برون گرایی، مردمی و عدالت بنیانی تهیه شده است.

توصیفیان با اشاره به عناوین این بسته ها اضافه کرد: ارتقاء توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی و اشتغال و توانمندسازی نیروی کار بسته های ۵رگانه رونق تولید واشتغال توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که تهیه وابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: در این بسته های رونق تولید و اشتغال وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی به صورت مجزا مشخص شده است.

توصیفیان افزود: ایجاد زمینه های لازم در راستای پیاده سازی طرح های اشتغال عمومی با هدایت فعالیت های عمومی و عام المنفعه به سمت ایجاد فرصتهای شغلی با جلب مشارکت بخش خصوصی، تعاونی و جوامع محلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به مواردی از تکالیف اداره کل در بسته های رونق تولید واشتغال اشاره کرد: تنوع بخشی و ارتقاء ابزارهای تضمین طرح های اقتصادی اشتغال زا و دارای توجیه فنی و اقتصادی با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی و ساماندهی اعزام نیروی کار به کشورهای هدف با استفاده از ظرفیتهای سفارت خانه های موجود کشور با همکاری وزارت امورخارجه از تکالیف این مجموعه است.

وی اضافه کرد: در این بسته ها اصلاح نظام آموزشهای فنی وحرفه ای در مسیر بهبود کارکردها نسبت به توسعه خصوصی سازی و رتبه بندی آموزشگاهای فنی و حرفه ای با دسترسی مناسب به اطلاعات مهارتی و توسعه خدمات مشاوره ای ذکر شده است.

وی تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای ایجاد و توسعه صندوق های مختلف حمایت از کارآفرینی با تاکید بر مشاغل نوپا و نوآورانه فراهم شود.

کد خبر 3977163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha