۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۳۰

معاون استاندار ایلام:

ظرفیت های اشتغال در بخش خدمات مورد غفلت واقع شده است

ظرفیت های اشتغال در بخش خدمات مورد غفلت واقع شده است

ایلام-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: زمینه های اشتغالزایی در بخش خدمات بسیار بالاست ولی تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری روز شنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتری که از تسهیلات این صندوق استفاده کرده اند، اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورها از بخش خدمات به عنوان یکی از مهم ترین حوزه های اشتغالزایی استفاده می کنند ولی در کشورمان به این حوزه چندان توجهی نمی شود.

وی ادامه داد: استان ایلام امروز در مسیر حرکت زئران عتبات عالیات قرار دارد و با توسعه مشاغل خدماتی می توان افراد بسیاری را شاغل کرد ولی تاکنون از این امکان بهره برداری نشده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: وضیت هرم سنی کشور به گونه ای است که میلیون ها جوان که در سال های ۵۵ تا ۶۵ متولد شده اند که در شرایط ورود به بازار کار هستند که نمی توان تنها با اعتبارات دولتی برای انها شغل ایجاد کرد و باید بخش خصوصی و تعاونی وارد عرصه شوند.

عسگری صندوق کارآفرینی امید را از مراکز ذکر کرد که می تواند در این زمنیه راهگشا باشد چراکه تسهیلات این صندوق برای توسعه مشاغل خرد و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: حرکت های بسیار خوبی در کشور به منظور خلق ثروت و خوداشتغالی توسط جوانان شکل گرفته که امیدواریم روز به روز شاهد گسترش آنها باشیم.

وی اضافه کرد: شرایط اشتغالزایی در کشور به گونه ای است که حتی اگر سالانه برای ۱،۵ میلیون نفر نیز اشتغالزایی کنیم باز هم به تعداد بیکاران اضافه می شود و باید از طریق ایجاد اشتغال در بخش مردمی و خصوصی و جذب سرمایه های مردم بتوان بخشی از این افراد را شاغل کرد.

کد خبر 3977882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha