۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸

معاون سازمان مدیریت:

ضرورت برنامه‌ریزی برای اشتغال دانشجویان دکتری

ضرورت برنامه‌ریزی برای اشتغال دانشجویان دکتری

معاون امور توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری تحت پوشش وزارت علوم هستند که باید برای اشتغال آنها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت صبح امروز در مراسم «قرارداد همکاری پرداخت وام ویژه دکتری گفت: ۴۴۰ میلیارد تومان برای تعیین شرایط بهتر تحصیلی و ارائه وام به دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده و منابع آن در صندوق رفاه دانشجویان پیش‌بینی شده است. همچنین ما تخصیص‌های اردیبهشت ماه را در اولویت قرار دادیم تا به موقع اجرایی شود.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ رتبه اول علمی دنیا را به دست آوردیم که با رتبه کشور دوم فاصله زیادی داشتیم.

واعظ مهدوی در ادامه به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که ارتقا یافتند و ۸۰ هزار شغل در این شرکت‌ها ایجاد شده که پیش‌بینی این است که در سال ۹۶ به ۱۰۰ هزار شغل برسد و همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان مجموعه فروش این شرکت‌ها بوده است.

معاون امور توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه افزود: ما اعتبارات تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها را صد درصد اختصاص دادیم، ما برای دانشگاه‌های سبز ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و با تقویت اعتبار این دانشگاه‌ها این رقم به ۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی اظهار داشت: همچنین وزارت علوم یک درصد بودجه دانشگاه‌ها را به دانشگاه‌های سبز اختصاص داده است.

واعظ مهدوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری تحت پوشش وزارت علوم هستند که باید برای اشتغال آنها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

کد خبر 3978174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha