۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی خبر داد:

آغاز امدادرسانی گروه‌های جهادی دانشجوی به زلزله زدگان بجنورد

آغاز امدادرسانی گروه‌های جهادی دانشجوی به زلزله زدگان بجنورد

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی از آغاز امدادرسانی گروه‌های جهادی به آسیب‌دیدگان زلزله بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بسیج دانشجویی، محمد صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی گفت: تنها لحظاتی پس از وقوع زلزله دیشب خراسان شمالی، دانشجویان جهادی استان در قالب چهار گروه برای امداد رسانی اعزام شده و به نصب چادرهای هلال احمر و توزیع پتو در شرایط مه آلود دیشب پرداختند.

وی افزود: پس از بررسی های اولیه که همچنان ادامه دارد، چهار روستای شعبان، بوربور، قصرقجر و لنگر بین ۵۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده اند.

مفرد اضافه کرد: متاسفانه به دلیل محرومیت منطقه، روستاها عمدتا بافت ضعیف داشته و علاوه بر تخریب منازل، اماکن عمومی از جمله مدرسه و مسجد در روستای بوربور و سایر روستاها تخریب شده اند. همچنین دام ها خسارت جدی دیده اند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی ادامه داد: جهاد سازندگی ضمن همدردی با مردم شریف این مناطق بخصوص کسانی که عزیزان  خود را از دست داده اند، از هیچ کمکی دریغ نمی کند و همچون حوادث قبلی، فورا در امداد رسانی و ساخت و مرمت منازل ورود پیدا می کند.

مفرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه امداد رسانی در حال انجام است؛ اما این تخریب ها باید بازسازی شود که نیاز به کمک دانشجویان جهادی بود. به همین دلیل جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) از طریق درگاه های  hamebaham.org کمک های مردمی‌را جمع آوری می کند.

وی افزود: گروههای جهادی سایر استانها فعلا به جمع آوری کمک های مردمی بسنده کنند و اگر نیروهای استانی برای کمک رسانی کفایت نکند جهت اعزام جهادگران به استان خراسان شمالی اطلاع رسانی خواهیم کرد. نمی‌گذاریم کمک به مستضعفان در هیاهوی انتخابات فراموش شود.

کد خبر 3978451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha