۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸

۵۹ سازمان در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش ثبت نام کردند

۵۹ سازمان در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش ثبت نام کردند

۵۹ سازمان و ۱۳۱۰ پژوهشگر در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: پس از رونمایی رسمی سامانه «ساعت» توسط وزیر علوم، شمار سازمان‌ها و پژوهشگران ثبت نامه کننده در این سامانه به ترتیب به ۵۹ سازمان و ۱۳۱۰ پژوهشگر رسید.

سامانه «ساعت»، علاوه بر پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرحهای پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرحهای پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند.

این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

«ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جستجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامه علمی و همچنین پیشنهادیه‌های آنها آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جستجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند.

سامانه «ساعت» سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌ها، اولویت‌های پژوهشی و حمایت‌های خود را در این سامانه به آگاهی پژوهشگران برسانند.

طبق برآوردها، بازدید روزانه از این سامانه به طور میانگین در ماه اردیبهشت به ۵۴۰ بار رسیده است.

کد خبر 3979186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha