۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۷:۵۷

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور خبر داد:

پرداخت ۵۲۰ میلیاردتومان تسهیلات در حوزه روستایی کشور

پرداخت ۵۲۰ میلیاردتومان تسهیلات در حوزه روستایی کشور

سنندج- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشورگفت: این صندوق در طول بیش از سه سال اخیر ۵۲۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر نوراله زاده شامگاه دوشنبه درحاشیه افتتاح و بازدید هتل های اورامان و سلین در شهرستان سروآباد در جمع تعدادی از خبرنگاران استان کردستان، گفت: توجه به مناطق روستایی و توسعه این مناطق به عنوان محورتوسعه ملی یکی از اولویت های صندوق کارآفرینی امید است.

وی با بیان اینکه توسعه باید از پایین به بالا محقق شود، عنوان کرد: برعکس مدل هایی که از بالا اقدام به توسعه جوامع خود می کنند ما معتقدیم باید توسعه محلی محور توسعه ملی قرار داده شود و لازمه این اقدام هم شناسایی مزیت های رقابتی مناطق روستایی است.

وی دسترسی کم مناطق روستایی را یکی از عوامل دخیل در عدم توسعه یافتگی این مناطق ذکر کرد و اظهارداشت: بی شک یکی از عوامل رشد گردشگر در هر منطقه ای ایجاد زیرساخت ها است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: ایجاد هتل و اقامتگاه در روستاها از جمله زیرساخت های توسعه گردشگری است که صندوق با اعطای تسهیلات لازم به متقاضیان تحقق این مهم را دنبال می کند.

نوراله زاده بیان کرد: برای تسهیل روند توسعه در مناطق روستایی اعتبار و تسهیلات خاصی اختصاص می دهیم.

وی ادامه داد: در فاز نخست مازاد بر اعتبارات اعطا شده در کردستان، در این سفر دو میلیارد تومان دیگر را بابت ساماندهی کسب و کارهای ایجاد شده اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه توسط صندوق کارآفرینی امید در طول سه سال و نیم اخیر ۵۲۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی تسهیلات پرداخت شده است، گفت: این میزان نسبت به چهار سال گذشته دوره قبل که ۲۸۰ میلیارد تومان بوده، حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور از اجرای طرح روستای بدون بیکار در ۱۰۰ روستای کشور خبرداد و گفت: در سال گذشته ۵۰ روستا و امسال ۱۰۰ روستا را مورد حمایت مالی قرار خواهیم داد تا شعار روستای بدون بیکار در کشورمان محقق شود.

نوراله زاده بیان کرد: در شهرها و روستاهای مرزنشین کشور در صورتیکه افرادی اقدام به تشکیل تعاونی های بالای ۲۵ خانوار کنند  به آنها تسهیلات با کارمزد صفر درصد پرداخت می شود.

وی در خصوص وضعیت بازپرداخت تسهیلات در این صندوق گفت: در طول چهار سال گذشته با سیاست های هدفمند اعمال شده ۱۰۳ درصد وصول اقساط تسهیلات را داشته ایم.

وی اظهارداشت: پیش بینی کردیم امسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق به متقاضیان پرداخت شود.

کد خبر 3979794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha