۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۰۱

اخبار پلیس/

کشف ۱.۵میلیاردریال گوشی قاچاق درکرمانشاه/ کلاهبرداری در تلگرام

کشف ۱.۵میلیاردریال گوشی قاچاق درکرمانشاه/ کلاهبرداری در تلگرام

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۱۷۴ دستگاه گوشی قاچاق به ارزش یک و نیم میلیارد ریال توسط مأموران یگان امداد شهرستان کرمانشاه کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" اظهار کرد: مأموران یگان امداد شهرستان کرمانشاه حین گشتزنی در محور قزانچی به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و برای توقیف آن وارد عمل شدند.

وی افزود: راننده خودرو پس از مشاهده مأموران با حرکت در مسیر مخالف اقدام به فرار کرد که در نهایت عوامل انتظامی با استفاده از شگردهای خاص پلیسی خودرو را متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: پس از بازرسی از خودروی مذکور ۱۷۴ دستگاه گوشی هوشمند قاچاق با مارک های مختلف کشف و سه نفر سرنشین خودرو نیز دستگیر شدند.

سردار امان اللهی با اشاره به اینکه برابر اعلام و نظر کارشناسان ارزش این محموله یک و نیم میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: گوشی های قاچاق مکشوفه به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحویل داده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگیر شدگان ۲۸، ۳۵ و ۴۸ سال سن دارند و پیش از این نیز سابقه کیفری نداشته اند، لذا جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۷ فقره کلاهبرداری در کرمانشاه

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در تشریح این خبر گفت: به دنبال ارسال گزارشات متعددی از کلانتری های شهر کرمانشاه به پلیس آگاهی و شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه جهت سفارش خرید مبلمان به مغازه ای واقع در یکی از محلات شمال کرمانشاه مراجعه و بابت پیش پرداخت تا زمان تحویل لوازم سفارشی هر کدام مبالغی به صورت نقدی و یا واریز به حساب فروشنده پرداخت کرده اند، اما پس از مدت مغازه تعطیل و فروشنده متواری شده است، لذا با هماهنگی قضائی، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را در جهت شناسایی محل اختفای متهم انجام دادند که در نهایت مشخص شد متهم در منزل یکی از اطرافیانش در شهرستان شیروان چرداول ایلام مخفی شده و پس از مدتی مجدداً به کرمانشاه بازگشته است، لذا محل اختفای متهم شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از دستگیری متهم در تحقیقات صورت گرفته از وی و ارائه مدارک و مستندات و مواجهه حضوری با شکات به بزه انتسابی و اخذ وجوه از شکات تحت عنوان فروش لوازم مبلمان اعتراف و اذعان کرد بدلیل مشکلات مالی قادر به انجام تعهدات خود نبوده است.

سرهنگ مرزبانی گفت: در نهایت تعداد مالباختگان به ۲۷ نفر رسید و ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته شده ۵۵۰ میلیون ریال است که با تکمیل پرونده و ارسال آن به دادسرا متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان مرکزی کرمانشاه شد.

کشف کلاهبرداری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از دستگیری دو کلاهبردار حرفه ای با یک میلیارد و دویست میلیون ریال کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" در این باره گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه از طریق سایت دیوار نسبت به فروش یک دستگاه تراکتور به دو نفر به هویت های معلوم اهل و ساکن کرمانشاه اقدام کرده و پس از انجام معامله یک فقره چک حامل و همچنین جهت ضمانت وصول چک یک دستگاه خودروی ام وی ام نیز نزد وی گذاشته اند، اما حساب نامبردگان فاقد وجه و خودروی ام وی ام نیز دارای سابقه سرقت در شهرستان سنندج بوده است، لذا در این راستا دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با  استفاده از شگردهای خاص پلیسی به چندین نفر از اهالی بخش بیستون اعلام کردند که چندین دستگاه تراکتور را به صورت صوری در سایت دیوار جهت فروش قرار دهند که پس از چند روز کلاهبردان با یکی از فروشندگان جهت خرید تراکتور تماس گرفته و ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی در ادامه اظهار کرد: متهمان در ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری شدند اما با مشاهده ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف و عنوان کردند تاکنون با جلب اعتماد افراد مختلف مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ شکری با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده اند، به شهروندان توصیه کرد که از اعتماد بیش از حد به دیگران بپرهیزند تا مشکلات جبران ناپذیری برای آنان بوجود نیاید.

برای اجرای بزرگترین رویداد امنیتی سال آماده ایم

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: پلیس کرمانشاه برای اجرای بزرگترین رویداد امنیتی سال آماده است.

سرهنگ " رضا شیرزادی" در جلسه ای که روز گذشته در ستاد انتظامی شهرستان کرمانشاه با حضور فرماندهان، مدیران و معاونت ها برگزار شد، گفت: همسو با فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سه بُعد قبل، حین و بعد از انتخابات با توجه به تجربه تامین امنیت انتخابات قبلی آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم را داریم و با هرگونه تخلف و قانون شکنی به شدت برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشارکت کارکنان و خانواده های آنها همگام با مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه افزود: به فضل الهی مردم غیور و ولایت مدار کرمانشاه در ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور پر رنگ خود در پای صندوقهای رای همچون گذشته حماسه ای دیگر رقم خواهند زد.

سرهنگ شیرزادی تصریح کرد: برای برقراری نظم و امنیت انتخابات تمامی تمهیدادت لازم اندیشیده شده است و در این راستا علاوه بر کارکنان کارآزموده و با تجربه انتظامی شهرستان، از ظرفیت بسیج و کارکنان ستاد انتظامی استان نیز استفاده می شود.

وی در خصوص رسیدگی به شکایات و مراجعات شهروندان در ایام انتخابات گفت: طوری برنامه ریزی شده است که در طول انتخابات هیچ خللی در امر رسیدگی به امورات جاری  و روزانه کلانتری ها صورت نگیرد.

در ادامه سرهنگ شیرزادی از آموزش کامل تمامی کارکنانی که در تامین امنیت انتخابات حضور دارند خبر داد و گفت: مامورانی که برای محافظت و تامین امنیت صندوقهای رای انتخاب شده اند از مجرب ترین و کارآزموده ترین نیروها هستند.

وی از سرکشی مداوم افسران ارشد از شعب اخذ رای در طول انتخابات خبر داد و گفت: تعداد ۲۷۷ شعبه اخذ رای روستایی و ۴۵۰ شعبه اخذ رای شهری برای دسترسی آسان شهروندان توسط متولیان امر در نظر گرفته شده است.

"دو قدم راه رفتن" آرزوی یک معلول تصادفی

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: معلول قطع نخاعی ناشی از تصادف، مهمان ویژه همایش اهدای رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران پاوه ای بود.

سرهنگ " فضل اله شیری" اظهار کرد: درد دل های مهمان ویژه پلیس راه و راهداری استان در مراسم اهدای کلاه ایمنی موتورسواران پاوه ای، با حسرت ها و آرزوهای برباد رفته شروع شد و جبار امیری صادقانه گفت نبستن کمربند ایمنی آرزوی دو قدم راه رفتن را بر روی دلش گذاشته است.

این مقام انتظامی افزود: آقای امیری که سال ها قبل بر اثر تصادف قطع نخاع شده و مجبور است بقیه عمر خود را روی ویلچر بگذراند، علت قطع نخاع شدنش را در نبستن کمربند ایمنی در آن روز سرنوشت ساز می داند و دلسوزانه از حاضران خواست حین رانندگی با موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده کرده و مقررات رعایت کنند چراکه هیچ یک از مقررات به ضرر ما نیستند حتی آنجا که جریمه می شویم.

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: حضور با ارزش این معلول که با درخواست پلیس راه و راهداری استان رنج راه کرمانشاه به پاوه را بر خود تحمل کرد، از سوی موتورسواران و حاضران در جلسه مورد استقبال فراوان قرار گرفت و آنها را تحت تاثیر شیوه زندگی جدید او قرار داد.

وی گفت: در این مراسم در کنار اهدای حدود ۵۰ عدد کلاه ایمنی، آموزشهایی از سوی کارشناسان پلیس راه و راهداری و هلال احمر و اورژانس به حاضران ارائه و از حضور مهمان ویژه ای که جنبه آموزشی مراسم را غنا بخشید تقدیر شد.

آمادگی کامل پلیس شهرستان سنقر برای برقراری امنیت انتخابات

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر از آمادگی کامل پلیس این شهرستان، برای برقراری امنیت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوارهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

سرهنگ"مجتبی شهبازی" اظهار کرد: انتخابات نماد دمکراسی و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه است.

وی افزود: کار پلیس و دیگر مجریان برگزاری انتخابات، از این جهت دارای اهمیت است که با برقراری امنیت و آرامش و نظم در روند انتخابات باعث ترغیب و حضور پر رنگ مردم در پای صندوق های رأی می شوند.

این مقام انتظامی گفت: نیروی انتظامی با همکاری سپاه، بسیج، دادگستری، فرمانداری و سایر ادارات مرتبط، مسئولیت برقراری نظم و امنیت شعب اخذ رای را برعهده دارند و در این راستا با استقرار نیروی ثابت در شعب اخذ رای، افزایش گشت های ثابت و سیار محسوس و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی و دیگر اقدامات انتظامی با آمادگی کامل نظم و امنیت را در روز انتخابات برقرار می کنند.

سرهنگ شهبازی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اینکه حضور و شرکت مردم در پای صندوق های رأی باعث ایجاد امنیت پایدار در کشور و عقب نشینی بد خواهان و دشمنان این نظام می شود، به همه مردم توصیه کرد که جمعه ( ۲۹ اردیبهشت ماه) در پای صندوقهای رای حضور پیدا کنند.

دستگیری سارقان منزل و مغازه در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری سارقان منزل و مغازه و کشف ۲۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" اظهار کرد: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه یکی از سارقان سابقه دار با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به سرقت های متعدد منزل و مغازه در سطح شهر کرمانشاه می کند، مراتب در دستور کار کار آگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات به عمل آمده و اقدامات فنی و پلیسی، آدرس و محل تردد وی شناسایی و با کسب مجوز قضائی و تعقیب و مراقبت شبانه روزی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محلات شهر کرمانشاه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ امیری تصریح کرد: با توجه به سابقه دار بودن متهم، وی ابتدا منکر انجام هرگونه سرقتی شد اما پس از مواجهه با دلایل و مستندات به دست آمده به ۲۶ فقره سرقت منزل و مغازه با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی از دستگیری همدست متهم و اعتراف وی به بزه انتسابی خبر داد و گفت: با همکاری متهمان محل های سرقت بازسازی و مالباختگان نیز شناسایی شدند، همچنین متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان مرکزی کرمانشاه شدند.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: متهم ردیف اول ۱۱ فقره و همدست وی هشت فقره سابقه انواع سرقت و شرارت را در پرونده کیفری خود به ثبت رسانده بودند، اما با وجود گذراندن دوران محکومیت، درس عبرت نگرفته و مجدداً به سمت اعمال مجرمانه بازگشته اند.

کلاهبرداری از طریق ایجاد فروشگاه در تلگرام

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با ایجاد کانال تلگرامی فروش لباس دست به کلاهبرداری می زد، توسط این پلیس دستگیر شد.

سرهنگ "علی کریمی" اظهار کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر واریز مبلغ دو میلیون ریال به حساب ادمین یک کانال تلگرامی جهت خرید لباس و عدم دریافت کالا، با توجه به اینکه در این پرونده احتمال کلاهبرداری اینترنتی متصور بود با شکایت شاکی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی، فنی و پلیسی متهم شناسایی و برای ارائه توضیحات به پلیس فتا احضار شد، متهم نیز در بازجویی اولیه به سوءاستفاده از اعتماد شاکیه اعتراف و به بازپرداخت وجه کلاهبرداری شده اقدام کرد.

این مقام انتظامی گفت: خرید اینترنتی یکی روش های صرفه جویی در وقت و پول است اما اگر خریدار نکات امنیتی را مورد توجه قرار ندهد این فرصت مناسب تبدیل به یک تهدید می شود، به طوری که به جای صرفه جویی در وقت باعث اتلاف وقت و ناراحتی های روحی خواهد شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: بر همین اساس توصیه می کنیم در هنگام خرید کالا به سایت هایی مراجعه شود که حتما نشان اعتماد الکترونیک یا " ای– نماد"  داشته باشند، زیرا احتمال اینکه این فروشگاه ها دست به کلاهبرداری بزنند بسیار ضعیف است.

وی در پایان از شهروندان خواست که در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  و یا شماره تلفن هفت رقمی ۲۱۸۸۱۹۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 3980473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha