۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۰۸

حجت الاسلام رئیسی:

ایجاد ۴۰۰هزار شغل با آی تی/منشور حقوق شهروندی برای رونمایی نیست

ایجاد ۴۰۰هزار شغل با آی تی/منشور حقوق شهروندی برای رونمایی نیست

بجنورد- سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: منشور حقوق شهروندی فقط تابلویی نیست که از آن صرفاً رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در اجتماع مردم خراسان شمالی درمصلای امام خمینی (ره) بجنورد بابیان مردم تحمل وضع قبل را ندارند اظهار کرد: آزادی به نفع مردم است.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: حضور مردم خراسان رضوی همانند مردم خراسان شمالی پرشور بود و با تمام خستگی آمدم تا شمارا ببینم.

وی گفت: کسانی که شک دارند بیایند و حضور مردم را ببینند حرفشان چیست.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر حرف مردم را نشنوید وندانید چیست، روزی خواهید شنید که آن روز دیر است.

رئیسی عنوان کرد: آدرس غلط به مردم ندهید، مردم ما می‌گویند فقر و بیکاری، مردم می‌گویند چرا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها ۵۰ درصد ظرفیت تعطیل و نیمه تعطیل دارند.

وی اظهار کرد: حرف مردم فساد اداری است اما عده‌ای حرف دیگر می‌زنند.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: مگر شما به زنان ما آزادی داده‌اید که اکنون از آن حرف می‌زنید؟ آزادی آن است که زنان و دختران فرهیخته ما کار باکرامت داشته باشند.

رئیسی گفت: شما می‌گویید می‌خواهیم دیوار بکشیم در پیاده‌روها اما ما می‌خواهیم دیوار بسیار بلندی بین مفسدان و چپاولگران به حقوق مردم ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ما می‌گوییم نه مردم به گذشته برگردند و نه تحمل وضع موجود رادارند، بلکه ما به نفع مردم تغییر ایجاد خواهیم کرد.

حقوق شهروندی یعنی کارگران مقابل زن و فرزند شرمنده نباشند

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: منشور حقوق شهروندی فقط تابلویی نیست که از آن صرفاً رونمایی شود، چراکه حقوق شهروندی یعنی آن‌که جوانان ما بیکار نباشند.

رئیسی گفت: منشور حقوقی یعنی یک جوان و نخبه که به عملکرد دولت انتقاد دارد با الفاظ تحقیرآمیز مورد شماتت قرار نگیرند.

وی افزود: حقوق شهروندی آن است که کارگران ما مقابل زن و فرزندان خود شرمنده نباشند.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: با صنایع تبدیلی می‌شود کارها را از فاسدشدن جامعه دور کرد و شغل ایجاد کرد.

رئیسی بیان کرد: شما می‌گویید آی تی را به روستاها برده‌اید، من می‌گویم با فضای مجازی می‌شود شغل ایجاد کرد.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: فضای مجازی را از اینکه هست بسیار توسعه‌خواهیم داد.

وی تصریح کرد: کشورهای هم‌جوار از طریق آی تی به‌اندازه نفت ما درآمد کسب می‌کنند، بااین‌وجود جوانان ما هم می‌توانند در فضای مجازی و نرم‌افزار درآمد داشته باشند.

وی اضافه کرد: بااین‌همه نیروی متراکم چرا نشود شغل ایجاد کرد، ما می‌توانیم ۱۰۰ هزار شغل را از طریق آی تی به ۴۰۰ هزار شغل برسانیم.

با جلوگیری از مسکن مهر جوانان بسیاری بیکار شدند

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسکن مهر را دولت قبل ایجاد کرد، اما با جلوگیری آن جوانان بسیاری بیکار شدند.

رئیسی اظهار کرد: در کشور ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج هستند چرا آنان برای تسهیلات بانکی منتظر بمانند.

وی اضافه کرد: مجلس برای وام ازدواج جوانان طرح داد اما این دولت مخالفت کرد.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات هستند، چرا پرداخت نمی‌شود.

رئیسی اظهار کرد: اگر به ۲ نفری که میلیاردی وام دادند، وامشان برگردد تمام ۵۰۰ هزار نفر وام می‌گیرند.

وی با اشاره به موضوع پرداخت یارانه‌ها نیز ادامه داد: آقای روحانی شما گفتید پول نیست پس از کجا آوردید شب انتخابات پیامک کردید هرکسی یارانه دریافت نکرده به آنان داده می‌شود.

رئیسی بیان کرد: آقای روحانی شما گفتید پول نیست اما حساب‌وکتاب کردیم که پول وجود دارد.

وی گفت: شما اگر پول نداشتید از کجا آوردید شب انتخابات یارانه‌ها را افزایش دادید و به دهیاران ۱۰ میلیارد دادید.

اهل سنت جز شهروندان درجه‌یک هستند

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اهل سنت جز شهروندان درجه‌یک این کشور هستند.

رئیسی همچنین اظهار کرد: اعلام کردم نماد دولت کار و کرامت، کارت شناسایی ملی است یعنی تمام خط‌کشی‌های قومی، زبانی و غیره برداشته می‌شود.

وی افزود: ۸۰ میلیون جمعیت ایران، ترک، کرد، ترکمن، فارس همه جزو جمعیت این کشور هستند.

رئیسی بیان کرد: اهل سنت اعتراض داشتند که چرا نگاه تزئینی به آن‌ها می‌شود و هر وقت نیاز دارند از نام وزنان آنان استفاده می‌کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آقای روحانی در دوران شما با نگاه تزئینی نمی‌توان کاری کرد.

وی گفت: شما در این ۴ سال چقدر به وعده‌هایتان عمل کرده‌اید؟ بعد اعلام می‌کنید ما به اهل سنت کردستان اجازه داده‌ایم از لباس و گویش خود استفاده کنند، درصورتی‌که این حق را خدا به آن‌ها داده است نه شما.

رئیسی اظهار کرد: وظیفه دولت صیانت از حقوق زنان، مردان، دختران، پسران، تشیع و اهل سنت است.

وی اضافه کرد: آقای روحانی، شما چقدر پول به‌عنوان یارانه انگور، چای، برنج و غیره پرداخت کرده‌اید، ما مخالف نیستیم بلکه معتقدیم باید به وضع مردم رسیدگی شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: شما شب انتخابات یاد یارانه دادن افتاده‌اید چرا روی عقل و شعور مردم حساب باز نمی‌کنید، این مردم باشعور و باعقل هستند.

رئیسی گفت: مردم پول یارانه را می‌گیرند اما فکر نکنید به آنچه شما می‌خواهید رای بدهند.

وی اظهار کرد: آیا شما تاکنون وام صفر درصد در طول عمرتان گرفته‌اید؟ افرادی به خاطر رفاقت با آقایان ۳۰۰ میلیارد تومان وام صفر درصد گرفته‌اند و در بانک‌ها گذاشته و سود می‌گیرند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: علم، اقتصاد و سیاست، سه‌ضلعی هستند که باید با یکدیگر پیوند داشته باشند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های ما باید برپایه علم و دانشجویان و باسیاست خارجی در ارتباط باشند.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: امیدواریم انشا الله روز انتخابات، شرایط کشور به نفع مردم تغییر کند تا احساس آرامش داشته باشند.

رئیسی تصریح کرد: تمدن اسلامی دارای چهاراصل استقلال کشور، امنیت کشور، رفاه اجتماعی و فرهنگ است، هیچ‌کدام از این‌ها را نباید فدای دیگری کرد بلکه تمام این موارد باید با یکدیگر باشند در این صورت غلط است.

وی افزود: کسانی که در طول ۴ سال در مقابل خواسته‌های مردم می‌گفتند نمی‌شود اما در مدت انتخابات و تبلیغات چطور حرف خود را عوض کردید؟ !

رئیسی با تأکید بر اینکه باید جوانان را باور کنیم، عنوان کرد: جوانان ما با مدرک تحصیلی دکترا که کار همراه باکرامت ندارند و همچنین معیشت کارگران و سایر اقشار و شرایط اقتصادی جامعه حجت را بر من تمام کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من معتقدم بسیاری از گره‌ها را می‌شود در کشور حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید هنرمندان و فرهیختگان را حمایت کرد، گفت: شما که طرفدار هنر و هنرمندان هستید چرا باید هنرمند ما در گوشه بیمارستان باشد و کسی از او احوالش را نپرسد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما اهل شعار نیستیم اما اگر شما اهل عمل بودید چرا باید هنرمندی که فقط گفته از رأی او رئیسی است باید جلسه‌اش را منتفی کنید؟ !

رئیسی اظهار کرد: شما می‌گویید آزادی اما کجای این اقدامات شما با حرف‌هایتان همخوانی دارد!؟ بین حرف و عمل شما پارادوکس وجود دارد.

وی تأکید کرد: من نه روی تبلیغات و نه مناظرات و پوسترها و سایر شعارها و حرف‌های تبلیغاتی حساب نمی‌کنم بلکه روی عقل مردم حساب می‌کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: مردم اهل تشخیص و فهم هستند، چراکه دختر و پسر کشور ما، زنان و مردان، شیعه و اهل سنت و همه و همه شرایط را درک کرده و می‌فهمند.

 رئیسی بابیان اینکه باید از آزادی علمی و دانشجویی در کشور دفاع کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر تحریم علمی در کشور داریم.

وی عنوان کرد: ما می‌گوییم اگر عزیزان هم‌وطن ما در گوشه گوشه کشور دچار آسیب و حادثه شدند، وظیفه ما این است که در همان ساعات ابتدایی حادثه در خدمت آنان باشیم.

وی اظهار کرد: در قانون آمده است که هرسال ۲۰۰ هزار مسکن روستایی دولت باید ایجاد کند، آیا ایجاد کرده است؟

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت اکنون باید به مردم بگوید که پس از ۴ سال چه اقداماتی انجام داده است نه آنکه همچنان به مردم وعده و شعار دهد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: راه دیگری هم دارد با عنوان رقیب هراسی و در قالب همانند آزادی، هنر، زنان و غیره حرف‌هایی می‌زنند که ربطی به خواسته‌های مردم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ما ضعف‌ها را می‌دانیم، اظهار کرد: دولت برجام را پیش‌پرداخت کرد و به تمام تعهدات خود عمل کرد، قبل از اینکه طرف مقابل به تعهداتش عمل کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برجام همانند چکی است که نقد نشده است.

رئیسی بابیان اینکه ضعف دیپلماسی نمی‌تواند سند برجام را نقد کند، گفت: در حادثه منا هم‌وطنان ما به شهادت رسیدند و بعد از گذشت پنج روز همچنان دیپلماسی ملتمسانه راه به‌جایی نبرد.

وی بابیان اینکه اگر نهیب رهبری نبود همچنان مشکل باقی بود، تأکید کرد: ما دیپلماسی ملتمسانه را نمی‌پسندیم و دیپلماسی انقلابی را می‌پسندیم.

وی گفت: اگر در دیپلماسی موفق بودیم، عراق امروز بازار ترکیه نمی‌شد و ۱۵ کشور همسایه با ما محاسبات اقتصادی مناسب داشتند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: محصولات خراسان شمالی، خوزستان و سایر استان‌ها ما باید امروز در بازارهای عراق قرار می‌گرفت و صادرات محصولات افزایش پیدا می‌کرد.

رئیسی اظهار کرد: این اتفاقات نشان‌دهنده آن است که دیپلماسی ما فعال نیست.

وی با اشاره به مشکلات جدی صندوق بازنشستگی اظهار کرد: شما که می‌گویید به آمارها نگاه نمی‌کنید و به جیب مردم نگاه می‌کنید، اما مردم بگویند در این مدت توان خریدشان کمتر شده و یا بیشتر شده است.

وی گفت: قیمت‌های برنج، گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات، سیفی جات از ۴۱ درصد تا ۱۳۳ درصد افزایش پیداکرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با این افزایش قیمت‌ها، هزینه سفره مردم دو برابر شده است.

مشکل کشور مدیریت جهادی، انقلابی، تحول‌آفرین و اشتغال ساز است

رئیسی با اشاره به اینکه معتقدم در این کشور مشکل کمبود نقدینگی، خاک حاصلخیز و کمبود آب نیست، تأکید کرد: آنچه برای حل این مشکلات کم داریم، مدیریت جهادی، انقلابی، تحول‌آفرین و اشتغال ساز است.

وی با دعوت از تمام اقشار جامعه به شرکت در انتخابات اظهار کرد: خواست و نظر شما در انتخابات تصمیم سازی می‌کند و می‌تواند آینده کشور را رقم بزند.

وی منابع غنی و نیروی انسانی را دو ثروت عظیم کشور برشمرد و گفت: با یک مدیریت درست می‌توان مسائل اشتغال و مسکن را حل کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه ساخت مسکن اجتماعی در دولت نادیده گرفته شد، تأکید کرد: معتقدیم با طرح‌های مسکن می‌توان در کشور ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

رئیسی بابیان اینکه رقم اقتصاد دریایی در حال حاضر در کشور ما ۲ درصد است، تصریح کرد: در اتحادیه اروپا که فاصله زیادی با دریادارند، اما بااین‌حال ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آن‌ها از دریا حاصل می‌شود.

وی با انتقاد از ارائه تسهیلات ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی به افرادی که بدحساب بانکی بودند، عنوان کرد: اگر این تسهیلات برای کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و برای تولید هزینه می‌شد، بسیاری از مشکلات مردم نیز حل می‌شد.

مردم خراسان عملکرد یک‌ساله ما را در آستان قدس تائید می‌کنند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: آنچه کشور به آن مبتلا شده، محصول سیاست‌های غلط دولت است.

وی افزود: ما شعار نمی‌دهیم، بلکه می‌گوییم با این جوانان، ما هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم تا مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند را مرتفع سازیم.

رئیسی بابیان اینکه مردم یک سال است عملکرد ما را در آستان قدس زیر ذره‌بین می‌بینند، عنوان کرد: تنها بالای روبی ۱۱۰ قنات توانستیم هزار شغل ایجاد کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با حرف و سخنرانی که نمی‌شود مسئله ازدواج جوانان را حل کرد، باید کاری برای آنان انجام داد.

وی با تأکید بر فعال کردن کشاورزی گلخانه‌ای، اظهار کرد: با جوانان و فرهیختگان کشور می‌شود این کارها را انجام داد.

هرکس که دغدغه مردم را داشته باشد در دولت کار و کرامت جای دارد

وی تأکید کرد: من رقیب فقر، بیکاری، فساد اداری و ناکارآمدی در کشور هستم و شما که در رأس دولت قرار دارید عملکرد خود را برای مردم بگویید و مجدداً وعده ندهید.

رئیسی با تأکید بر اینکه فراجناحی عمل خواهم کرد، گفت: هر کس دغدغه مردم را داشته باشد و برای مردم دلش بتپد، در دولت کار و کرامت جای دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد کار کرامت برای زنان و دختران فرهیخته، مردان، شیعه و سنی و دیگر گروه‌های جامعه از اهداف دولت کار و کرامت است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هرکسی که بتواند برای مردم گره‌گشایی کند می‌تواند در کابینه ما فعال باشد.

وی گفت: در خراسان شمالی فرهنگ‌های بسیاری وجود دارد که با حضور اقوام ترکمن، کرمانج، تات، فارس و کرد زندگی می‌کنند، تمام این گویش‌ها احساس کنند که در این دولت از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تمامی اقوام کمک کنند تا کشور ما آباد و آزاد ساخته شود.

رئیسی افزود: آقایان تبلیغات می‌کنند که با کشورهایی همچون فرانسه و... ارتباط دارند درصورتی‌که شما به چهارتا کشور چشم دوخته‌اید.

وی اضافه کرد: در دنیا ۱۸۰ کشور وجود دارد که باسیاست دولت کار و کرامت و با تعامل عزت مندانه با تمام کشورهای دنیا ارتباط برقرار خواهیم کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اگر دیپلماسی این است که در انتخابات هوای ما را داشته باشند، ما قبول نداریم، بلکه دیپلماسی را می‌خواهیم که رونق اقتصادی را افزایش و زمینه ارتباط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با دنیا را ایجاد کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت کار و کرامت، دولت جوانان است.

وی همچنین به زلزله شامگاه شنبه در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: امیدواریم خداوند برای افرادی که دچار حادثه شده‌اند در قلب آنان صبر را افزایش دهد و هرچه سریع‌تر مسئولان به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

رئیسی اضافه کرد: انشا الله به خانواده‌های داغ‌دار حادثه معدن در گلستان صبر و آنان را رحمت کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند به مسئولان کشور در حوزه آلاینده و محیط‌زیست که مشکل ۱۱ استان است، قدرت پیش‌بینی و پیشگیری را بدهد تا برای رفع آن جدی و واقعی وارد کار شوند.

کد خبر 3981470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha