۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲

معاون کمیته امداد استان ایلام خبر داد:

حمایت ۱۷ هزار حامی از ایتام استان ایلام

حمایت ۱۷ هزار حامی از ایتام استان ایلام

ایلام-معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان ایلام گفت: هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۶۰ حامی از ایتام این استان حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر رمضان دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته ۷۸ میلیارد ریال توسط حامیان امداد این استان به خانواده های یتیم کمک شده است، گفت: این این میزان کمک در قالب طرحهای اکرام ایتام و محسنین و در طول ۱۲ ماهه سال گذشته صورت گرفته است.

وی تعداد کودکان مورد حمایت حامیان در این استان را بیش از سه هزار و ۲۰۰ کودک یتیم و عضو خانواده محسنین عنوان کرد و گفت: به صورت میانگین هر یک از ایتام استان ایلام دارای بیش از پنج حامی بوده و میانگین درآمد هر کودک نیز در ماه بیش از دو میلیون ریال بوده و همچنین متوسط سرانه پرداختی هر یک از حامیان به کودکان یتیم بیش از ۳۷۰ هزار ریال در ماه به هر یتیم است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام در ادامه به مشارکت مردم این استان در دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۶۸ درصد مردم استان ایلام در زمینه دستگیری از نیازمندان و همچنین پرداخت صدقه مشارکت دارند.

دستیاری تصریح کرد: به منظور جمع آوری صدقات مردم این استان تعداد بیش از ۸۵ هزار صندوق صدقه در سطح این استان شامل صندوقهای بزرگ، متوسط و خانگی نصب شده است.

وی در ادامه افزود: مردم این استان سال گذشته از طریق این صندوقها بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال صدقه پرداخت کردند که این رقم پرداختی صرف اموراتی همچون ساخت مسکن نیازمندان،کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، هزینه های درمانی نیازمندان، کمک هزینه خرید جهیزیه و موارد دیگر شده است.

کد خبر 3985866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha