حسن سربخشيان، عكاس خبري و داور دهمين دوسالانه عكس، در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين مطلب گفت: "با مشاهده آثار اين نمايشگاه مي توان نتايجي مطلوب و قابل قبول براي كارها ارزيابي كرد. اما تصور مي كنم عكاسي مطبوعاتي يا خبري پررنگتر از ساير ژانرها در دهمين دوسالانه عكس عمل كرده و در عوض بخش عكاسي مستند اجتماعي ضعيف تر بوده است."
وي در ادامه افزود: "در عكاسي خبري عكاس در انتظار انتشار عكس در مطبوعات است، در حالي كه در عكاسي مستند اجتماعي دست عكاس براي هر فعاليتي باز است. با اين حال عكاسي مستند اجتماعي در نحوه اجرا ضعف هاي عمده اي داشته است. برخي عكاسان اين بخش حتي به خود زحمت نداده بودند تا با موضوع زندگي و ارتباط برقرار كنند."
اين عكاس در خصوص حضور عكاسي ايران در مجامع بين المللي تصريح كرد: "مسلما شرايط و سيستم برگزاري يك نمايشگاه بين المللي با نمايشگاه داخلي تفاوت دارد. گرچه عكاسي ايران به واسطه نيروهاي انساني مستعد مي تواند به رقابت با ساير كشورها بپردازد، اما در اين ميان عكاسان ايراني بايد كيفيت آثار خود را ارتقاء دهند تا بتوانند در عرصه هاي بين المللي شركت كنند."
سربخشيان درباره عكاسي معماري نيز گفت: "اين نوع عكاسي بيش از هر ژانر ديگر نيازمند شناخت و اشراف به حيطه معماري است. در واقع عكاسي معماري تنها به بحث عكس از يك بنا محدود نمي شود. در اين وادي عكاس احتياج دارد تا نور را بشناسد و با ويژگي هاي معماري برخورد داشته باشد."
داور بخش عكاسي خبري دهمين دوسالانه عكس خاطرنشان كرد: "اميدوارم اين دوسالانه به همراه عكس هاي عكاسان ايران به درستي مورد نقد و گزينش قرار گيرد و تجربه تخصصي داوران در اين امر به كار گرفته شود. زيرا تصور مي كنم هر تلاش و زحمتي كه در اين وادي به ثمر رسد طبعا به نفع جامعه عكاسي ايران تمام مي شود. امروز نيروي انساني پرانرژي و بااستعداد در عرصه عكاسي فعاليت مي كنند كه با حمايت هاي لازم مي توانند آثاري درخور خلق كنند."
نظر شما