۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز:

۴ شکارچی متخلف در شهرستان البرز دستگیر شدند

۴ شکارچی متخلف در شهرستان البرز دستگیر شدند

قزوین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: در فروردین ماه سال جاری ماموران و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به دستگیری ۴ نفر متخلف شکار غیر مجاز شده اند.

سیاوش غیاثوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از شکار غیر مجاز حیات وحش توسط افراد سودجو و قانون شکن، کارشناسان و مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در فروردین ماه جاری تعداد ۴ نفر را به اتهام صید و زنده گیری پرندگان وحشی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای صدور رای به مراجع قضایی معرفی و هر چهار نفر نیز با حکم مراجع قضایی محکوم به پرداخت جریمه و ضرر و زیان شده اند.

افزود: این ۴ نفر به اتهام زنده گیری و صید غیر مجاز ۵ قطعه پرنده وحشی شامل ۲ قطعه کبک، ۲ قطعه سهره معمولی و یک قطعه طوطی طوق صورتی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

از متخلفین تعداد ۵ عدد قفس، یک رشته تور زنده گیری پرندگان وحشی، ۱۵ رشته دام و تله زنده گیری، یک دستگاه دوربین شکاری، دو عدد ساک مخصوص نگهداری پرندگان زنده و یک قوطی چسب مخصوص زنده گیری پرندگان  کشف و ضبط شده است.

وی اعلام کرد، کارشناسان و ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و شناسایی افراد و فعالیت های مخرب محیط زیست اقدام کرده و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه شکار غیرمجاز و فعالیت مخرب محیط زیست مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بموقع پیگیری و با تخلفات احتمالی برخورد شود.

کد خبر 3986643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha