۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۸

رئیس سازمان مدیریت استان مرکزی:

بسته پنج‌گانه رونق تولیدبه دستگاه های اجرایی استان مرکزی ابلاغ شد

بسته پنج‌گانه رونق تولیدبه دستگاه های اجرایی استان مرکزی ابلاغ شد

اراک- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: بسته پنج‌گانه رونق تولید که رشد کسب و کار و ایجاد اشتغال را دنبال می کند، برای اجرا به دستگاه های مرتبط استان ابلاغ شد.

رقیه یادگاری در حاشیه جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسته پنجگانه رونق تولید که دستورالعمل دولت با هدف تعیین مسیر و نقشه راه برای رسیدن به برنامه های توسعه، رشد تولید و رونق کسب و کار ابلاغ شده، برای اجرا در اختیار دستگاه های مرتبط قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: بسته پنجگانه شامل بسته ارتقای تولید ملی، بسته تامین مالی و سرمایه گذاری، بسته جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی، بسته تجارت خارجی و بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار است که به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات فرمایش رهبر معظم انقلاب در دستور کار سال جاری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این بسته پنجگانه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی برای دستگاه های مرتبط و عضو ستاد در استان، تشریح و تبیین شد تا دستگاه ها جایگاه خود را در تحقق امور ذکر شده در آن، برای برنامه ریزی با برش استانی بدانند.

یادگاری خاطرنشان ساخت: دستگاه های مسئول و مرتبط در این زمینه، موظف شدند تا بیستم خردادماه جاری، برنامه های اجرایی خود را برای تحقق بسته پنجگانه رونق تولید و مشخص کردن پروژه های اقتصادی سال ۹۶ به دبیر خانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ارائه دهند تا در جلسه آتی مورد بررسی و تطبیق قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین دو طرح « مهارت آموزی دانش آموزان در محیط واقعی کار » و « کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی» که از سوی شورای عالی کار تهیه شده، برای دستگاه های مرتبط تشریح شده تا اجرای در دستور کار قرار گیرد.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در رابطه با هدف اجرای این طرح ها، اظهار داشت: این طرح ها در حقیقت به منظور آن اجرا می شود تا دانش آموزان مهارت کسب کرده و در محیط کار سنجیده شوند و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار تخصص تئوریک، در محیط کار بتوانند کار عملی را با تخصص خود تطبیق داده و تجربه لازم را در کنار تخصص به دست آورند.

یادگاری بیان داشت: مقرر شده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دستگاه متولی، گزارش عملکرد و نتایج اجرای این دو طرح را طی یک ماه آینده تهیه کرده و در جلسه ستاد مقاومتی استان برای بررسی و ارزیابی ارائه کند.

کد خبر 3987812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha