۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵

درس «آموزش داستان نویسی» تولید شد

درس «آموزش داستان نویسی» تولید شد

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به منظور ارتقای مهارت های فرهنگی و دسترسی همگان به بهترین استادان و منابع آموزشی درس « آموزش داستان‌نویسی » را تولید و ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در راستای ارتقای مهارت های فرهنگی و با نگاه به عدالت آموزشی که در آن دسترسی همگان به بهترین استادان و منابع آموزشی میسر است اقدام به تولید و ارائه درس «آموزش داستان‌نویسی» کرده است.

این درس با هدف بررسی محتوایی زوایای فکری و آثار نویسندگان غرب‌گرا در ادبیات داستانی ایران، آسیب‌شناسی جریانهای نوگرا در ادبیات داستانی، تقویت و پرورش خلاقیت ادبی و توان‌افزایی تجربی نویسندگان جوان، معرفی نسل موفق داستان‌نویس انقلابی و بررسی قالبهای فکری و زاویه دید در آثار داستانی موفق پس از انقلاب ویژه دانشجویان و علاقه‌مندان به فن نویسندگی ارائه شده است.

درس «آموزش داستان نویسی»   مشتمل بر ۱۲  جلسه  است که مقدمه‌ای بر هنر داستان‌نویسی، شباهتها و تفاوتها و شیوه‌های نویسندگی در مقاله و گزارش و خاطره و سفرنامه و داستان، ساختمان و گونه‌های داستانی، ساختار و موضوع در داستان(۱)، سوژه و نقش آن در داستان چیست؟، شیوه‌های تقویت و پرداخت سوژه در داستان، ساختار و موضوع در داستان(۲)، جایگاه طرح و پیرنگ در داستان، تصادف و کشمکش در داستان شخصیت‌پردازی در داستان(۱)، شخصیت‌پردازی در داستان(۲)، گفتگو و زاویه دید در داستان عناوین این جلسات است.

در این درس از مباحث  محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) که از نویسندگان و استادان به نام حوزه ادبیات داستانی است  بهره گرفته شده است.

 مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یک وبسایت آموزش مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه ثبت نام کرده و مشغول آموزش هستند. کاربران با مراجعه به Ec.nahad.ir می‌توانند دروس مهارتی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را بگذرانند.

کد خبر 3992726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha