۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

لزوم اشتغال جوانان بومی در پارس جنوبی/بیکاری خارگی‌ها زیبنده نیست

لزوم اشتغال جوانان بومی در پارس جنوبی/بیکاری خارگی‌ها زیبنده نیست

بوشهر - عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اشتغال جوانان بومی در پارس جنوبی، گفت: بیکاری جوانان جزیره خارگ زیبنده نیست.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که باید از این ظرفیت به خوبی در راستای توسعه اشتغال در استان استفاده شود.

وی بیکاری جوانان را یک چالش بسیار مهم و اساسی در استان بوشهر دانست و ادامه داد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، دریا، نیروگاه اتمی، گمرک و . . . از ظرفیت‌های بسیار مهم برای اشتغال جوانان استان بوشهر هستند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش زیادی از گاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، بخش عمده نفت کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و صنایع عظیم پتروشیمی در این استان ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه سهم استان بوشهر از اشتغال در پارس جنوبی تاکنون محقق نشده است، تصریح کرد: مردم استان بوشهر از صنایع نفت و گاز استان مطالباتی دارند که تاکنون محقق نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده مناسب از ظرفیت‌های استان شد و ادامه داد: استفاده از نیروهای بومی در پارس جنوبی مطالبه به حق مردم استان بوشهر است.

حجت‌الاسلام خدری خاطرنشان کرد: گذشتگان پارس جنوبی را جولانگاه غیر بومیان کرده‌اند و مردم استان بوشهر از سلطه غیربومیان بر پارس جنوبی به شدت گلایه دارند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع نفت و گاز و انرژی باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را در مقابل مردم استان بوشهر انجام دهند، افزود: دریا یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های عظیم در جزیره خارگ، بیکاری جوانان در این جزیره مقاوم به هیچ‌وجه زیبنده نظام ما نیست.

کد خبر 3992755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha