۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۴

یک نماینده مجلس:

تا انتها پیگیر رفع انحصار ظرفیت وکالت هستیم

تا انتها پیگیر رفع انحصار ظرفیت وکالت هستیم

یک نماینده مجلس با اشاره به ضرورت رفع انحصارهای شغلی در کشور گفت: یکی از انحصارهایی که باید هر چه زودتر شکسته شود، انحصار در حرفه وکالت است و تا انتها این موضوع را پیگیری می کنیم

به گزارش خبرنگار مهر،حاجی دلیگانی در همایش کمپین حذف معیار محدودیت ظرفیت از حرفه وکالت،گفت:حرف حقی مطرح شده است و حمایت از حق را وظیفه خود می دانیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال ،گفت: 600هزار نفر فارغ التحصیل حقوق هستند و این در حالی است که درازمون  وکالتی که سال گذشته برگزار شد،تعداد کمی پذیرفته شدند.سوال اینجاست که ایا پذیرش افراد،برای دولت هزینه بردار است؟که در پاسخ باید گفت که پذیرش بیشتر هزینه ای برای دولت ندارد.

وی با انتقاد از انحصار ایجاد شده در پذیرش وکیل،گفت: در بسیاری از پرونده  ها حصور وکیل لازم است اما بسیاری از مردم برای حل گره های حقوقی به دلیل هزینه های موجود،به سراغ وکیل نمی روند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کشور نیاز به بازنگری دارد،گفت:2میلیون فرصت شغلی کشور از سوی افراد بیگانه اشغال شده است.از سوی دیگر اگر موضوع انحصار وکالت برداشته شود،آمار اشتغال هم افزوده می شود.

وی تصریح کرد:  انحصارها نه تنها در وکالت بلکه در پزشکی و سایر شغل ها هم مطرح است که در آن حوزه ها هم باید انحصار ها شکسته شود.

حاجی دلیگانی افزود:اینکه می بینید برخی با قدرت در مقابل شکستن انحصار ها می ایستند،ناشی از منفعت هاست. در هنگام طرح سوال بنده از وزیر دادگستری پیرامون موضوع کمپین هجمه های زیادی وارد شد و این در حالی است که سوال پرسیدن در ضمن علنی،حق هر نماینده است.

وی با انتقاد از اینکه زمان طرح سوال پیرامون موضوع کمپین بارها عقب افتاد،گفت:اعضای کانون وکلا هم در جلسه کمیسیون حضور داشتند و توقع گوش دادن به سخنان شان را داشتند اما این در حالی است که ما اصلا این کانون را به رسمیت نمی شناسیم

این نماینده مجلس  از ادامه پیگیری های حقوقی تحقق شدن هدف کمپین خبر داد و گفت :فشارهای زیادی در رابطه با این کمپین مطرح شده است با این حال این راه را تا انتها پیگیریم و تمام توان مجلس را برای به نتیجه رسیدن رفع انحصار ها به کار می بریم

کد خبر 3992888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha