۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۴:۴۵

در حمله ای سخت و بی سابقه؛

ترزا می: کوربین در مذاکرات برگزیت «تنها و بی پناه» خواهد بود!

ترزا می: کوربین در مذاکرات برگزیت «تنها و بی پناه» خواهد بود!

نخست وزیر انگلیس در شدیدترین حمله لفظی به رقیب انتخاباتی خود گفت که «جرمی کوربین» فاقد «آمادگی لازم» برای شرکت در مذاکرات برگزیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در تلاش برای راه اندازی مجدد کارزار انتخاباتی خود، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس را با شدید اللحن ترین انتقادات مخاطب خود قرار داد.

ترزا می در واکنش به اظهارات روز گذشته جرمی کوربین که دستیابی به یک توافق با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت را تضمین کرده بود، گفت که نمایش رهبر حزب کارگر در مناظره زنده تلویزیونی دوشنبه شب نشان داد که وی فاقد آمادگی لازم برای حضور در مذاکرات برگزیت است.

نخست وزیر انگلیس با تأکید بر این نکته که تنها حزب متبوع وی- حزب محافظه کار- اراده و طرح لازم برای کسب موفقیت در مذاکرات برگزیت را داراست، گفت: «او [جرمی کوربین] برای کاربست بازدارندگی هسته ای آمادگی ندارد؛ وی برای اقدام علیه تروریستها آماده نیست؛ وی فاقد آمادگی برای اعطای قدرت لازم به نیروهای پلیس جهت حفظ امنیت ماست».

ترزا می در ادامه افزود: «مراقبین و محافظان جرمی کوربین وی را برای مصاحبه با جرمی پاکسمن به یک کت و شلوار آبی شیک ملبس نمودند؛ اما کوربین به دلیل موضعش در قبال برگزیت، در جلسه مذاکرات با اتحادیه اروپا خود را تنها و بی پناه خواهد یافت».

ترزا می در ادامه افزود: «با توجه به اینکه مذاکرات برگزیت درست یازده روز پس از انتخابات عمومی انگلیس آغاز خواهد شد، جرمی کوربین برای این مذاکرات آمادگی ندارد- اما من آمادگی دارم. آمادگی برای اتخاذ تصمیمات دشواری که رهبری ایجاب می کند. آمادگی برای انجام آنچه که برای حفاظت و دفاع از کشورمان ضروری است».

شایان ذکر است که دوشنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی، نخست وزیر انگلیس و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر به پرسشهای «جرمی پاکسمن» مجری این برنامه پاسخ دادند. در این برنامه، جرمی کوربین بر موضوعاتی همچون نوسازی سیستم سه گانه تسلیحات هسته ای (توسعه، تهیه و عملیات) و راه اندازی یک حمله پهپادی علیه فرد مظنون به حمله تروریستی تأکید کرد.

در این برنامه، «ترزا می» به صراحت اعلام کرد: «چنانچه توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا به  اندازه کافی خوب نباشد، آمادگی داریم که بدون دستیابی به هرگونه توافق از روند مذاکرات برگزیت خارج شویم». در واکنش به این اظهارات، جرمی کوربین گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت را تضمین خواهد کرد.

کد خبر 3993024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha