۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱

معاون کمیته امداد کشور:

۲۴ درصد از اعتبارات کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی است

 ۲۴ درصد از اعتبارات کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی است

زنجان-معاون کمیته امداد کشور گفت: هم اکنون ۲۴ درصد از اعتبارات کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی تامین می شود و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش می شود این میزان به ۳۴ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌ محمد ذوالفقاری ظهر چهارشنبه در جمع معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان افزود: این نهاد طرح های مختلف مشارکتی نظیر اکرام ایتام، طرح زکات و صدقات را در کشور اجرا می کند که بر این اساس در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی رویکرد علمی باید حاکم باشد.

وی اظهار کرد: این نهاد برای گسترش مشارکت های مردمی، تعریف نظام خیر و احسان را مورد توجه قرار داده و بررسی می کند.

معاون کمیته امداد کشور گفت: طی سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان زکات، ۳۰ میلیارد تومان در قالب گوشت قربانی و ۶۵ میلیارد تومان در قالب اطعام به نیازمندان کمک شده است.

ذوالفقاری تاکید کرد: هم اکنون ۱۰ میلیون خانواده با بخش امداد و مشارکت های مردمی این نهاد همکاری دارند که شامل هشت میلیون مشترک صدقات، یک میلیون حامی اکرام ایتام و طرح محسنین و جمعی هم در قالب های زکات، فطریه و پرداخت های ماهیانه با کمیته امداد همکاری می کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، میزان مشارکت های مردمی این نهاد نسبت به سال پایه سه برابر هدف گذاری شده و بر پایه همین برنامه ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی این بخش نیز به صورت الکترونیکی جمع آوری خواهد شد.

ذوالفقاری افزود: هم اکنون ۲۴ درصد از اعتبارات کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی تامین می شود و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش می شود این میزان به ۳۴ درصد برسد.

وی تصریح کرد: این نهاد، اجرای طرح‌های مشارکتی از قبیل توسعه خیران در حوزه سلامت، توسعه انفاق و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر زکات، اشتغال، مسکن و آموزش مددجویان را بیش از گذشته دنبال می کند.

معاون کمیته امداد کشور  افزود: در طرح‌های مختلف مشارکتی، حوزه مشارکت‌های مردمی آسیب پذیرترین حوزه در افکار عمومی است و یکی از اهداف مهم کمیته امداد برای بالا بردن مشارکت های مردمی شفاف‌سازی در این حوزه است.

کد خبر 3993500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha