۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۸

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

رویکرد قرآنی باید در آموزش‌وپرورش محوریت یابد

رویکرد قرآنی باید در آموزش‌وپرورش محوریت یابد

بجنورد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر آشنایی فرزندان از بدو کودکی با آموزه‌های قرآنی، گفت: رویکرد قرآنی باید در آموزش‌وپرورش محوریت یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر چهارشنبه در نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش اظهار کرد: باید فرزندان خود را با رویکرد قرآنی تربیت کنیم و این کار در جامعه باید از مهدهای کودک آغاز شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به آموزش کودکان به سبک فرهنگ غربی در برخی از مهدهای کودک، بیان کرد: آموزش رقص در مهدهای کودک فاجعه است، چراکه سبب می‌شود، صفحه دل کودک با گناه رنگ‌آمیزی شود.

وی همفکری و هم‌اندیشی را از ملزومات کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش دانست و بر تولید اندیشه به‌عنوان خروجی نشست‌های این کمیته تأکید کرد.

وی عنوان کرد: باید بتوانیم توطئه‌های استکبار در جهت دور کردن فرزندان ما از ارزش‌ها را با تولید اندیشه و مقابله‌به‌مثل خنثی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خواستار نظارت جدی بر مهدهای کودک از سوی آموزش‌وپرورش شد و اظهار کرد: در این زمینه نیازمند انجام کار زیربنایی هستیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی تأکید کرد: موضوعات قرآنی بیشتر موردتوجه قرار بگیرد و در جهت تقویت فضاهای قرآنی در مهدهای کودک و در آموزش‌وپرورش تلاش شود.

وی استفاده از فرصت صبحگاه‌های مدارس را در جهت این فضاسازی و آشنایی و ارتباط بیش‌ازپیش دانش آموزان و نوجوانان با روحانیت، مفید برشمرد.

وی بابیان اینکه امروز شبهه افکنی و شهوت گستری در دانشگاه‌های کشور دردسرساز شده است، عنوان کرد: باید این مسائل را از کودکی به فرزندان خود یاد بدهیم و نگذاریم در آینده در مسیر اشتباه قدم بردارند.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های موجود در حوزه و دانشگاه را به یکدیگر متصل کرد، افزود: در حوزه علمیه استان ظرفیت‌های خوبی داریم که باید بکار گیری شوند.

کد خبر 3993765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha