۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۳۶

مدیرکل امور استان های میراث فرهنگی کشور در اراک:

ایجاد ۱۴۰هزار فرصت شغلی در حوزه گردشگری کشور مدنظر است

ایجاد ۱۴۰هزار فرصت شغلی در حوزه گردشگری کشور مدنظر است

اراک- مدیرکل امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در سازمان میراث فرهنگی، مقرر است ۱۴۰ هزار فرصت شغلی در حوزه گردشگری کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن دلبری که روز چهارشنبه برای کلنگ زنی اولین اکوکمپ کویرگردی استان مرکزی در تالاب میقان اراک، به استان مرکزی سفر کرده، در نشست با محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی اظهار داشت: برمبنای برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت، بناست ۱۴۰ هزار شغل در بخش گردشگری ایجاد شود که این مهم در استانی با پتانسیل های استان مرکزی بسیار دست یافتنی است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود، شناسایی وضعیت موجود استان مرکزی برای راهبری مدیریتی و در نهایت رسیدن به پویایی اقتصادی یک اصل مهم تلقی می شود که می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

دلبری بیان کرد: بخش گردشگری به علت سود تضمین شده و پتانسیل های فراوان، از مقاصد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور است، از همین رو سازمان میراث فرهنگی کشور، تسهیلات ویژه و برنامه های مدونی را برای استفاده از این فرصت در نظر گرفته است.

 مدیرکل امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان ساخت: یک نمونه از این اقدامات هفته گذشته در استان مرکزی به منصه ظهور رسید و سرمایه گذاران ایتالیایی برای احداث هتل و مرکز اقامتی، در شهرستان محلات تجهیز کارگاه کردند.

وی در پایان گفت: طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۷۶ روستای هدف کشور مرحله اولیه و کارشناسی خود را پشت سر گذاشته و اکنون در مراحل مطالعه و بررسی قرار دارد.

دلبری تصریح کرد: این طرح که توان شکوفایی اقتصادی جامعه روستایی را دارد به طوری جدی مورد تاکید دولت است و از استاندار مرکزی درخواست داریم با حمایت از این طرح در استان، دستورات لازم را برای همکاری بین سازمانی در این زمینه به دستگاه ها ابلاغ کند.

محمود زمانی قمی نیز در این نشست گفت: داشته های این استان برای هر گردشگر داخلی و خارجی اغنا کننده است زیرا استانی چهار فصل، در حوزه میراث فرهنگی خطه ای تاریخی و از بعد صنایع دستی منطقه ای ثروتمند محسوب می شود.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه این استان در مرکز کشور و در شاه راه های خطوط زمینی قرار دارد، شرایط دسترسی امن و سهلی را برای گردشگران مهیا کرده است.

زمانی قمی تصریح کرد: همگان استان مرکزی را با صفت صنعت و اقتصاد می شناسند درحالی که در بُعد کاری سازمان میراث فرهنگی، شاخص تر و سرآمدتر است چرا که داشته های چند استان را به صورت یکجا و همزمان دارد.

کد خبر 3993853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha