۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶

در قالب نمایشگاهی گروهی؛

۷۸ اثر هنرمندان کردستانی در حوزه هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شد

۷۸ اثر هنرمندان کردستانی در حوزه هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شد

سنندج- نمایشگاهی مشتمل بر ۷۸ اثر هنرمندان کردستانی درزمینهٔ هنرهای تجسمی برای بازدید علاقه‌مندان و عموم مردم برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نمایشگاه هنر های تجسمی آثار هنرمندان استان کردستان بعد از ظهر چهار شنبه در نگار خانه ارشاد شهر سنندج با حضور استاندار و مسئولانی استانی افتتاح شد.

در این آیین خبات نودینیان رئیس انجمن هنر های تجسمی استان کردستان گفت: هنر مندان حوزه هنر های تجسمی استان کردستان در غرب کشور دارای جایگاه خوبی هستند اما در مورد توجه قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه در تلاش بوده و هستیم که هنرمندان را به جایگاه اصلی خود برسانیم، افزود: بعد از اینکه هیت مدیره انجمن هنر های تجسمی فعالیت خود را رسما آغاز کرد به دنبال این بوده که هنر مندان این زمینه را دور هم جمع کنیم که به فکر برگزاری چنین نمایشگاهی افتادیم.

رئیس انجمن هنر های تجسمی استان کردستان اظهار داشت: ۱۱۰ اثر از سوی هنرمندان در زمینه های مختلف انتخاب شد که ۷۸ اثر آن به تایید نهایی برای به نمایش گذاشتن در نمایشگاه رسید.

نودینیان گفت: در این نمایشگاه از آثار هنرمندان سراسر استان استفاده شده و به دلیل نبود مکان نتوانستیم تمام آثار این افراد را در نمایشگاه قرار دهیم.

وی افزود: هدف از تشکیل انجمن هنر های تجسمی، در ارتباط بودن هنرمندان استان با یکدیگر و درسطح کشور و بین الملل بوده است.

رئیس انجمن هنر های تجسمی استان کردستان اظهار داشت: حمایت هنرمندان هنر های تجسمی، افزایش سطح سواد آموزشی هنرمندان و ایجاد رونق در کار این افراد از دیگر اهداف تشکیل این انجمن است.

نودینیان گفت: به همت مسئولان نگار خانه ارشاد سنندج از این پس با نام گالری هنرمندان کردستان در اختیار انجمن هنر های تجسمی قرار گرفت که کمال تشکل را از مسئولان برای حمایت در به انجام رسیدن این کار را داریم.

وی افزود: این حمایت های کافی نیست و هنرمندان به حمایت های مادی و معنوی برای به نمایش گذاشتن آثار خود نیاز دارند.

رئیس انجمن هنر های تجسمی استان کردستان خواستار حمایت از هنرمندان شد و اظهار داشت: سازمان زیبا سازی شهرداری سنندج برای ساخت المان های شهری و دیگر ارگان ها برای کارشناسی در کار های هنری خود می توانند از هنرمندان متخصص بهره بگیرند تا حمایتی نیز برای آنها در این راستا باشد.

نودینیان در پایان خواستار احداث کتاب هنر های تجسمی شد و گفت: در استان کردستان کتابخانه ای برای هنر های تجسمی وجود ندارد و از مسئولان خواهشمندم که در احداث کتابخانه تخصصی برای بهره گرفتن هنرمندان از علم روز در حوزه های مختلف ما را یاری کنند.

کد خبر 3994000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha