۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹

راه اندازی سامانه جمع آوری ارزیابی و صدور کارت عضویت فعالان قرآنی

راه اندازی سامانه جمع آوری ارزیابی و صدور کارت عضویت فعالان قرآنی

سامانه جمع آوری، ارزیابی و صدور کارت عضویت فعالان قرآنی کشور، فاز اول پروژه سامانه جامع قرآنی کشور است. هدف از طراحی آن، جمع آوری اطلاعات و آمار صحیح از فعالان و فعالیت های آنهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جمع آوری، ارزیابی و صدور کارت عضویت فعالان قرآنی کشور، فاز اول پروژه سامانه جامع قرآنی کشور است. هدف از طراحی و راه اندازی آن، جمع آوری اطلاعات و آمار صحیح از فعالان و فعالیت های آنهاست.

همچنین با دسته بندی اطلاعات و ایجاد سطوح مختلف دسترسی، توسط مسئولان و افراد تصمیم گیرنده جهت کمک به اخذ تصمیمات صحیح و مبتنی بر داده های قابل اعتماد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در نهایت پس از جمع آوری حداکثری اطلاعات، ارزیابی آنها انجام شده و بخش صحیح و قابل استفاده آنها شناسنامه قرآنی هر استان و هر حوزه قرآنی را خواهد ساخت. همچنین با تعیین هدف برای هر شاخص در استان ها و تعیین فاصله تا وضعیت مطلوب ، بهبود وضعیت این شاخص ها در اولویت فعالیت های معاونت قرآن و عترت خواهد بود.

در حال حاضر بانک های اطلاعاتی در ٣ گروه کلی فعالان قرآنی، سازمان‌ها، مراکز و موسسات قرآنی و فرآورده‌های قرآنی دسته بندی می شوند.

در مرحله اول ثبت اطلاعات فعالان و موسسات قرآنی که شرایطی از جمله نویسندگان و پژوهش‌گران و افرادی که دارای حداقل ٥ اثر قرآنی(به صورت مقاله قرآنی، تالیف قرآنی، پایان نامه قرآنی، طرح پژوهشی قرآنی) باشند، حافظان قرآن و کسانی که حداقل یک جزء قرآن یا معادل یک جزء از سوره های قرآن را حفظ باشند، قاریان قرآن و کسانی که دارای حداقل یک رتبه استانی در مسابقات قرائت قرآن باشند، متخصصان آموزش قرآن(آموزگاران قرآن) و افرادی که حداقل یک سال سابقه تدریس در یک یا چند رشته قرآنی داشته باشند، هنرمندان قرآنی و هنرمندانی که در حوزه قرآن فعالیت داشته و متناسب با حوزه هنری خویش دارای تعدادی اثر هنری قرآنی باشند، موسسات قرآنی و ثبت اطلاعات موسساتی که دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح باشند در این سامانه ثبت خواهد شد.

جهت جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات نیز، اطلاعات موجود بررسی و پالایش شده و فرایند تکمیل و تایید آن برطبق یک پروتکل مشخص طی می‌شود. برای جمع‌آوری اطلاعاتی که در دسترس نیست، فراخوان عمومی داده می‌شود و این اطلاعات به صورت خود اظهاری توسط فعالان قرآنی سراسر کشور در سامانه وارد می‌گردد. لازم به ذکر است که برای کلیه افرادی که قصد ورود اطلاعات را دارند، در سیستم یک کاربری با عنوان کاربر فعال قرآنی تعریف می‌گردد تا در ادامه مراحل جهت تکمیل و تصحیح اطلاعات بتوان با آنها تعامل و ارتباط برقرار نمود.

فرایند جمع‌آوری و ثبت اطلاعات در سامانه از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در غرفه «سامانه جمع آوری، ارزیابی و صدور کارت عضویت فعالان قرآنی کشور» آغاز خواهد شد. در نمایشگاه کنار ثبت اطلاعات توسط اپراتورهای مستقر در غرفه انجام خواهد شد.

اطلاعات ثبت شده پس از ارزیابی مورد تایید قرار خواهند گرفت و در نهایت در سامانه ثبت خواهند شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 3996914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha