۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۴

اخبار پلیس/

دستگیری عوامل نزاع در کرمانشاه/ کشف محموله ۴۵۰ میلیون ریالی قاچاق

دستگیری عوامل نزاع در کرمانشاه/ کشف محموله ۴۵۰ میلیون ریالی قاچاق

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عاملان نزاع مسلحانه در یکی از خیابان های شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " رضا شیرزادی " توضیح داد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری مسلحانه در یکی از خیابان های شهر کرمانشاه، عوامل کلانتری ۱۵ شریعتی به سرعت راهی منطقه شدند و شش نفر از عوامل دخیل در نزاع را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شده اند، گفت: پس از بررسی ماموران مشخص شد که یکی از متهمان به همراه دو فرزندش به دلیل اختلافات شخصی به درب منزل یکی از عوامل درگیری مراجعه و با استفاده از سلاح جنگی اقدام به تیر اندازی هوایی کرده است.

سرهنگ شیرزادی افزود: در این درگیری دو نفر مجروح شدند که با کمک عوامل مرکز فوریت های پلیسی به منظور درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه برخورد با هنجار شکنان در اولویت کار پلیس قرار دارد، گفت: برای حفظ امنیت و آرانش شهروندان از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد و هرگز به عده ای هنجار شکن اجازه نخواهیم داد که موجب سلب آرامش شهروندان شوند.

توقف دوبله و پارک در محل نامناسب تجاوز به حقوق شهروندی است

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تخلفات ساکن، توقف دوبله و پارک در محل های نامناسب شهر از مصداق عینی تجاوز به حقوق شهروندی است، گفت: نباید تحت هر شرایط و عنوانی از معابر انتفاع شخصی برد و آن را مسدود کرد.

سرهنگ "فضل الله شیری" از ارتکاب تخلفات ساکن توسط برخی از رانندگان همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و افزایش حضور مردم در مراکز خرید در ساعات پایانی روز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه یکی از عادات ناصحیح تعدادی از رانندگان زمانی است که برای تامین نیازهای خود، توقف خصوصاً توقف دوبله در مسیر می کنند.

وی افزود: توقف دوبله عامل ایجاد ترافیک و کندی حرکت است و رانندگان با توقف دوبله مسیر حرکت خودروهای در حال عبور از یک خط مشخص را قطع می کنند تا به آسانی بایستند و کار خود را انجام دهند و این عاملی برای بسته شدن مسیر و ایجاد حجم سنگینی از ترافیک است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تخلفات ساکن، توقف دوبله و پارک در محل های نامناسب شهر از مصداق عینی تجاوز به حقوق شهروندی است، افزود: معابر عمومی متعلق به شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و عنوانی از معابر انتفاع شخصی برد و آن را مسدود کرد.

سرهنگ شیری با تاکید بر اولویت برخورد پلیس در این ایام با تخلفاتی مانند توقف دوبله و پارک ممنوع که منجر به سد معبر و بی نظمی ترافیکی در میادین و تقاطع های اصلی شهر می شود، از رانندگان خواست از پارک وسایل نقلیه در محل های که منجر به سد معبر و اختلال در تردد می شود به ویژه در ساعات نزدیک به افطار خودداری کنند.

آغاز اجرای طرح افزایش میزان استفاده از کمربند ایمنی در ناوگان مسافری استان

جانشین پلیس راه استان کرمانشاه از اجرای طرح آموزشی و فرهنگی افزایش میزان استفاده از کمربند ایمنی از سوی مسافران ناوگان حمل و نقل برون شهری استان از امروز خبر داد.

سرهنگ "محمد حیدری " عنوان کرد: بررسی آمار قربانیان حوادث رانندگی در سال گذشته به ما نشان داد حدود ۷۴ درصد از آنان سرنشین خودروها بودند که علت مرگ ۷۱ درصد از این فوت شدگان ضربه مغزی بوده که بستن کمربند ایمنی حین حادثه می توانست تا حدود بسیار زیادی از این ضربات جلوگیری کند.

وی ادامه داد: عنصر اجبار و ضمانت اجرایی در مقررات موجود برای استفاده از کمربند ایمنی صرفاً متوجه رانندگان است و سرنشیان خودروها به ویژه اگر مسافران ناوگان عمومی باشند، علیرغم اینکه برابر ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات ملزم به استفاده هستند، از آنجا که جریمه عدم استفاده متوجه آنان نمی شود، تمایل کمتری به استفاده داوطلبانه از کمربند ایمنی دارند، به همین لحاظ آمار تلفات سرنشینان سه برابر رانندگان است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این داده های آماری، پلیس راه و راهداری استان را بر آن داشت تا با طراحی و اجرای طرح فرهنگی _ آموزشی، یک تحرک و جهش را در میان مسافران وسایل نقلیه مسافری برون شهری استان در زمینه استفاده داوطلبانه و اقناعی از کمربند ایمنی ایجاد کنند.

سرهنگ حیدری گفت: در این طرح نصب ۷۰ تخته بنر آموزشی در سالن انتظار شرکتهای مسافری و درب ترمینالهای تمام شهرستانها خطاب به مسافران، نصب برچسب لزوم استفاده از کمربند ایمنی توسط مسافران روی پشتی صندلی خودروهای ناوگان و اعزام تیم های مشترک بازدید و آموزش میدانی در دستور کار است که فرایند اجرای آنها از امروز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در آینده نزدیک در مورد خودروهای شخصی نیز اجرا خواهد شد، افزود: از فردا رانندگان و مسافران ناوگان عمومی شاهد حضور تیمهای بازدید کننده در مقابل پاسگاه های پلیس راه به منظور کنترل وضعیت نصب و آماده به کار کمربند ایمنی مسافران خواهند بود که در جریان آن راننگان خودروهایی که از لحاظ کمربند ایمنی نقص داشته باشند تذکر کتبی دریافت می کنند و آنان که نقصی نداشته و مسافران کمربند بسته باشند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

کشف محموله ۴۵۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری"  اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی نیسان حامل قاچاق در مسیر هرسین- نورآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان هرسین قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، خودروی مورد نظر را در محور اعلامی شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در خیابان امام شهر هرسین متوقف کردند و مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از خودرو توقیفی، هشت دستگاه ماشین لباس شویی، یک دستگاه یخچال و یک دستگاه تلویزیون قاچاق جمعاً به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت:  در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده است.

سرهنگ شکری در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و اقلام غیرمجاز مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در خصوص عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

کد خبر 3997253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha