۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

۱۳هزار نفر از استان کرمانشاه در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

۱۳هزار نفر از استان کرمانشاه در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

کرمانشاه- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت نام ۱۳هزار نفر در استان در سامانه کارورزی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاوری امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به رتبه یک بیکاری استان در کشور اظهار داشت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال است.

وی ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه ای و فراهم کردن زمینه اشتغال را از اهداف طرح کارورزی عنوان کرد و افزود: کلیه دانش آموختگان که مدارکشان مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت است مشمول این طرح خواهند شد.

یاوری با اشاره به شرایط مشمولان طرح کارورزی گفت: شرایط سنی برای متقاضیان در مقطع کاردانی ۲۳ سال، کارشناسی ۲۵ سال، کارشناسی ارشد ۲۸ سال و دکتری ۳۲ سال است، شرایط بنگاه های اقتصادی از جمله واحدهای پذیرنده به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شده یک کارورز را می‌توانند به کار بگیرند، واحدهای دارای مجوز از جهاد کشاورزی به ازای هر دو نفر بیمه شده، کارورز به کار گرفته می‌شود.

وی آدرس سامانه کارورزی را https://Karvarzi.mcls.gov.ir اعلام کرد و افزود: مدت کارورزی از چهار تا شش ماه است و مبلغ ۳۱۰ هزار تومان معادل یک سوم حداقل مزد کارگران به کارورز پرداخت می‌شود، از دیگر مزایا برای کارفرما در طرح کارورزی این است که دولت ۲۳ درصد حق بیمه را پرداخت میکند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت نام ۱۳ هزار نفر در استان کرمانشاه در سامانه کارورزی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

یاوری سهمیه لحاظ شده در کشور برای ثبت نام در سامانه کارورزی را ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: البته ثبت نام در این طرح مهلت خاصی ندارد و هر چه استقبال بنگاه های اقتصادی در استان بیشتر باشد بیشتر می توانند استفاده کنند.

وی در ادامه به طرح تکاپو در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طرح تکاپو از سال ۹۳ شروع و در سال ۹۴ در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به تصویب رسید و ده رسته شغلی به عنوان رسته های شغلی که ۸۰ درصد اشتغال استان را دارند مورد تأکید قرار گرفت.

یاوری طرح تروریسم سلامت و فناوری اطلاعات را دو رسته فعال طرح تکاپو در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: صنایع تبدیلی کشاورزی، دامپروری، زنجیره تولید مرغ و بلدرچین از جمله رسته های طرح تکاپو است.

وی از برگزاری دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان کرمانشاه خبر داد و افزود: از تاریخ ششم لغایت سی و یکم خرداد مهلت ثبت نام برای متقاضیان در این جشنواره لحاظ شده و پس آز آن روند داوری انجام می‌شود.

یاوری پرداخت صد میلیون تسهیلات بدون بهره و پرداخت هزینه یک هفته سفر به فرانسه را از جمله مزایای تعاونی های برتر در سال گذشته برشمرد و گفت: ۲۸۶۰ تعاونی در استان داریم.

این مسئول در خصوص شرایط تعاونی های برتر برای ثبت نام در جشنواره بیان کرد: ار جمله شرایط اینکه سه سال از فعالیت تعاونی گذشته باشد، زیان ده نباشد، استاندارد اجباری تولید و خدمات از جمله موارد بهداشت و زیست محیطی  را رعایت نموده باشد، از مزایای قانون کار و تأمین اجتماعی برخوردار باشد، در زمان ثبت نام فاقد پرونده قضایی در مورد بدهی به بانک ها و اشخاص حقیقی و حقوقی باشد.

وی از افزایش ۶۲ درصدی صادرات تعاونی های استان کرمانشاه در سال ۹۵ خبر داد و افزود: صادرات تعاونی های استان در سال ۹۵ میزان ۶۳ میلیون دلار بوده است، در سال ۹۳ افزایش ۱۵ درصدی با ۲۰ میلیون دلار صادرات و در سال ۹۴ افزایش ۵۲ درصدی صادرات با ۳۹ میلیون دلار داشتیم.

کد خبر 3997795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha