۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷

پوستر سومین همایش شمس و مولانا رونمایی شد

پوستر سومین همایش شمس و مولانا رونمایی شد

ارومیه- پوستر سومین همایش بین المللی شمس و مولانا که پانزدهم و شانزدهم مهر در خوی برگزار خواهد شد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماد و پوستر سومین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و شمس و مولانا پژوهان در خوی رونمایی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صناع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ظهر چهارشنبه در آیین رونمایی از این پوستر، ایجاد و ساخت بارگاهی در خور شمس تبریزی را از مطالبات حوزه فرهنگی استان دانست و گفت: اجرای طرح جامع ساخت این بارگاه در مراحل عقد قرارداد قرار گرفته است.

جلیل جباری با بیان اینکه موضوع شمس تبریزی یکی از دغدغه‌های اداره کل بوده و امیدواریم با تعامل سازنده بتوانیم در معرفی این عارف نامی کوشا باشیم افزود: در سالهای اخیر ما توانسته‌ایم شش هزار متر مربع از پلاکهای اطراف بارگاه شمس را خریداری و آزاد کرده و چهره اصلی بارگاه را نمایان کنیم.

وی با اشاره به طراحی و ساخت ائلمان آرامگاه شمس تبریزی عنوان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر وحدت نظری در مورد طرح ائلمان بارگاه شمس وجود نداشته و این موجب کندی حرکت ساخت ائلمان شده بود.

عضو هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی خوی اعلام کرد: تشدد آرا در زمینه طراحی ائلمان زمان را از بین برده و اخیراً موضوع طراحی ائلمان به این اداره کل واگذار شده که خوشبختانه بارایزنی های انجام شده با یکی از طراحان کشورمان که چهره بین المللی دارد درحال عقد قرارداد است.

وی عنوان کرد: یکی از پارامترهای جذب گردشگر برگزاری همایش‌های بین المللی است و در این راستا این اداره کل برای برگزاری همایش شمس و مولانا از هرگونه اقدامی دریغ نکرده و سعی خواهیم نمود از طریق بخش خصوصی مرتبط و هم چنین هنرمندان صنایع دستی در برنامه‌های جنبی هرچه بهتر این همایش نقش آفرینی کنیم.

جباری اضافه کرد: برای مرمت و حفاظت اضطراری بازار تاریخی خوی مبلغ ۱۶۰۰ میلیون ریال بودجه اختصاص دادیم که بزودی با همکاری بازاریان خوی در برخی راسته‌های آن عملیات مرمتی آغاز خواهد شد.

علی محمدی ایروانلو سرپرست فرمانداری خوی نیز در این نشست گردشگری را یکی از عوامل توسعه خوی و استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

سومین همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا ۱۵ و ۱۶ مهر سالجاری با حضور اندیشمندان و شمس و مولانا پژوهان داخلی و خارجی در جوار بارگاه شمس تبریزی در خوی برگزار خواهد شد.

کد خبر 3998636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha