۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵

در شیراز؛

نگارخانه استاد مجید چیزفهم افتتاح شد

نگارخانه استاد مجید چیزفهم افتتاح شد

شیراز- نگارخانه استاد مجید چیزفهم در ساختمان شماره ۲ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در آیینی که عصر جمعه به این مناسبت در شیراز برگزار شد، با حضور محمدعلی افشانی، استاندار فارس، فرج الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری رئیس مرکز اسلامی فاطمیه نگارخانه استاد چیزفهم افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم بهزاد مریدی با تبریک میلاد امام حسن(ع) و خیرمقدم به حاضران از جمله هنرمندان و فرهیختگان استان گفت: اینجا مجموعه ایست که تا به امروز کاربری متفاوتی را داشته و مجموعه فرهنگ و ارشاد تلاش کرده گستره کاربری آن را افزایش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ساختمان شماره ۲ فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تلاش شبانه روزی همکاران دفتر فنی و با صرفه جویی در هزینه ها به بهره برداری رسید.

در ادامه پس از اینکه مجید چیزفهم از حاضران ابراز قدردانی کرد، نگارخانه این استاد حاوی آثاری از سالها خوشنویسی و خطاطی هنرمندانه او آغاز به کار کرد.

این درحالیست که علیرغم اعلام قبلی به دلیل نقص فنی در پرواز؛ حضور سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم تا پایان برنامه نخست سفر وزیر و همراهان فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید چیزفهم دانشمندیان دارای سوابق درخشان آموزشی و پرورشی هنر خوشنویسی و استاد تمام هنر خط است که با کتیبه ها و خطوط زیبایی که در شهر ادب و هنر به جای گذاشته به عنوان یکی از چهره های ارزشمند و کم نظیر ایران به شمار می رود که بیش از ۲۲ سال رئیس انجمن خوشنویسی شیراز است.

کد خبر 3999788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha