۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۵

مدیرکل کمیته امداد مرکزی مطرح کرد؛

اختصاص ۲۱۰میلیاردریال برای اشتغال روستایی ازسوی کمیته امداد مرکزی

اختصاص ۲۱۰میلیاردریال برای اشتغال روستایی ازسوی کمیته امداد مرکزی

اراک- مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال گذشته حدود ۴۲۰میلیون ریال از سوی کمیته امداد استان برای ایجاد اشتغال هزینه شده که ۲۱۰ میلیارد ریال آن برای اشتغال در روستاها هزینه شده است.

قنبر موسی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان مرکزی ایجاد شده که ۶۰ درصد آن در روستاها است و از مبلغ ۴۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده برای اشتغال، ۲۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای اشستغال در روستاها صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه برای سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شود، افزود: چنانچه منابع اعتباری تامین شود می توان این رقم را نیز افزایش داد، چرا که این استعداد به ویژه در حوزه روستایی و مشاغل خانگی وجود دارد و هدف کمیته امداد هم توانمند سازی مددجویان است.

موسی نژاد خاطر نشان کرد:  کمیته امداد در مسیری حرکت می کند که می تواند کمک بزرگی به حوزه تولید و اشتغال انجام دهد و در همین راستا مخاطبان این نهاد می توانند از نظر اقتصادی مستقل شوند و وابستگی به کمیته امداد نداشته باشند .

سال گذشته ۱۶۰۰ خانواده تحت پوشش در مرکزی خودکفا شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ خانواده از محل همین خود اشتغالی توانستند خودکفا شده، به چرخه تولید به پیوسته و مستقل شوند.

وی ادامه داد: امسال هم در دستور کار است تا این تعداد افزایش چشمگیر پیدا کند، همچنین تلاش می کنیم طی سال جاری و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با همراهی و مساعدت دستگاه های مسئول در بخش اشتغال و بانک های عامل تسهیلاتی که پیش بینی شده محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار داشت: در سال گذشته بخشی از اعتبارات کمیته امداد از منابع سفر رییس جمهور به استان تامین شد که قریب به ۲۰۰میلیارد ریال آن در تعهد بانک است و امیدواریم در سال جاری مابقی تعهدات سفر رییس جمهور محقق شود تا بتوانیم بخش بیشتر از نیازهای مخاطبان کمیته امداد را از طریق ایجاد شغل جدید تامین کنیم.

موسی نژاد با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۴۰ غرفه وجود دارد که ۲۶ غرفه به محصولات، تولیدات و دستاوردهای مددجویان کمیته امداد اختصاص دارد و چند غرفه نیز در اختیار مراکز نیکوکاری و خیرانی است که مرتبط با کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: در این نمایشگاه همچنین غرفه ای در ارتباط با حامی یابی طراحی شده تا خیران جذب شده و به این ترتیب بخشی از نیازهای ایتام تحت پوشش کمیته امداد را تقبل کنند.

کد خبر 3999987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha