۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۱

در گفت وگو با علمای اهل سنت مطرح شد؛

شکست تروریست ها زیر سایه وحدت/ تئوری ترور محکوم به نابودی است

شکست تروریست ها زیر سایه وحدت/ تئوری ترور محکوم به نابودی است

زاهدان - پس از گذشت چند روز از واقعه تروریستی تهران مردم شیعه و سنی ایران اسلامی نشان دادند که اینگونه حوادث نه تنها خللی بر وحدت آنها وارد نمی کند بلکه باعث استحکام هرچه بیشتر مردم می شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در استان سیستان و بلوچستان نیز همچون همه ایران اسلامی از زمان وقوع حوادث تروریستی در تهران آحاد مختلف مردم و مسئولان با صدور بیانیه و پیام های مستقل ضمن محکومیت این حمله تروریستی با بازماندگان این حادثه تلخ ابراز همدردی کردند.

 اما در این میان پیام های علما, بزرگان و معتمدین اهل سنت بسیار بیشتر جلب توجه می کند زیرا این پیام ها نشان می دهد که در این کشور هیچ روزنه ای برای ایجاد اختلاف و برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی وجود ندارد.

از همین رو مولوی نذیر احمد سلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن محکومیت حوادث تروریستی، اظهار داشت: قطعا اینگونه حوادث هیچ تاثیری در اتحاد ملت ایران ندارد و حتی موجب افزایش اتحاد ملت می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز به لطف تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نظام اسلامی در جایگاهی قرار دارد که چنین اقدامات کوری نمی تواند مشکلی برای امنیت این کشور ایجاد کند.

وی گفت: البته از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون افراد و گروه‌های مختلفی تلاش‌ کردند تا از روش های مختلف به نظام اسلامی ضربه وارد کنند اما با توجه به بیداری ملت ایران خوشبختانه هیچ یک از این اقدامات به نتیجه نرسیده است.

تروریست‌ها چون به خوبی می‌دانند که در این کشورها با شکست مواجه شدند به همین دلیل به حملات تروریستی کور در دیگر کشورها روی آورده‌اند

وی با اشاره به شکست های مکرر داعش در عراق و سوریه افزود: این تروریست‌ها چون به خوبی می‌دانند که در این کشورها با شکست مواجه شدند به همین دلیل به حملات تروریستی کور در دیگر کشورها روی آورده‌اند.

مولوی سلامی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات تروریستی کور نمی‌تواند برای نظام اسلامی چالشی ایجاد کند، ادامه داد: همه ملت ایران اعتقاد راسخ دارند که اینگونه حوادث هرگز نمی‌تواند تاثیری بر روی اراده مردم مسلمان ایران داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران همانگونه که در دوران ۸ ساله دفاع مقدس با اتحاد و همدلی در مقابل دشمن ایستادگی کرد قطعا در اینگونه حوادث هم در کنار هم هستند و بدون شک آمادگی ملت ایران در مقابله با دشمنان پس از اینگونه حوادث بیشتر می شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای امنیتی در حوادث تروریستی هفته گذشته تهران تصریح کرد: امنیت امروز ایران اسلامی در شرایطی که همه منطقه با درگیری‌های متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند، مدیون تلاش ایثارگرانه همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

ماهیت پلید تروریست ها با خون ریزی در ماه رمضان مشخص شد

مولوی عبدالملک مهروزهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به حوادث تروریستی هفته گذشته در تهران اظهار داشت: بار دیگر دشمنان اصلی اسلام ماهیت پلید خود را در ماه مبارک رمضان به همه جهانیان نشان دادند.

وی افزود: این جنایتکاران بار دیگر نشان دادند که حرمت ماه مبارک رمضان، حرمت خون مسلمانان و حرمت اسلام هیچ کدام به اندازه خدمت به صهیونیست های جنایتکار برای آن ها ارزش ندارد.

اگر در شام جلوی این تروریست ها مقاومت نمی کردیم الان هر روز در تهران، مشهد و زاهدان شاهد اینگونه جنایات بودیم

امام جمعه اهل سنت شهر زرآباد خاطر نشان کرد: حادثه تروریستی تهران نشان داد که  اگر ۵ سال در شام جلوی این تروریست ها مقاومت نمی کردیم الان باید هر روز در تهران، مشهد و زاهدان اینگونه جنایات را مشاهده می کردیم.

وی ضمن محکومیت این حادثه تروریستی تصریح کرد: از همه نیروهای نظامی، انتظامی و عوامل امنیتی بابت برقراری امنیت پایدار در این کشور باید قددرانی ویژه داشت.

امام جمعه اهل‌سنت خاش نیز  ضمن محکوم‌کردن حوادث تروریستی تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تروریست‌ها و اربابان مستکبرشان باید بدانند این‌گونه اقدامات در باورها و اعتقادات ملت بصیر ایران حتی ذره‌ای خلل ایجاد نمی‌کند.

امروز ایران اسلامی از مقتدرترین کشورهای منطقه و جهان است

وی افزود: امروز ایران اسلامی از مقتدرترین کشورهای منطقه و جهان است و قطعا چنین اقدامات کور و بزدلانه‌ای نمی‌تواند کوچک‌ترین خدشه‌ای به امنیت این کشور بزرگ وارد کند.

وی گفت: ملت مسلمان ایران باید همچون همیشه با وحدت و همدلی جلوی هرگونه تحرک این گروهک‌های ضداسلام را بگیرد.

مولوی محمدعلی شهنوازی ضمن تقدیر از عملکرد همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در جریان این حوادث تروریستی، تصریح کرد: ملت مسلمان ایران باید هوشیار باشد و نباید اجازه دهد تا این‌گونه حوادث دردناک موجب ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه شود.

اینگونه اقدامات کور هیچ خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند

همچنین مولوی عبدالغنی دهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ملت ایران بسیار بزرگتر از آن است که با چنین اقدامات کوچکی از آرمان‌های خود دست بکشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند چنین ترقه‌بازی‌هایی در اراده ملت و مسئولان کشور تاثیری ندارد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات کور هیچ خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند، خاطر نشان کرد: ملت ایران امروز هم همچون دهه ۶۰ و دوران دفاع مقدس محکم و متحد مقابل دشمنان اسلام ایستاده است.

وی گفت: امروز عربستان با توجه به شکست هایی که در عراق، سوریه و یمن داشته است همه تلاش خود را در جهت حمایت از تروریست‌ها با هدف ایجاد ناامنی در ایران به کار گرفته است.

سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به امنیت پایداری که در ایران وجود دارد، افزود: قطعا اینگونه اقدامات تروریستی کوچک هرگز نمی‌تواند تاثیری در امنیت پایدار کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که تروریست‌ها حرم امام خمینی(ره) را جهت عملیات خرابکارانه انتخاب کردند این است که این افراد نسبت به آرمان‌های امام(ره) کینه دارند و ادامه مسیر امام را موجب نابودی خود می‌دانند.

وی با اشاره به لزوم هوشیاری مردم و مسئولین در برخورد با اینگونه حوادث خاطرنشان کرد: باید از همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که برای ایجاد امنیت در این کشورتلاش می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد

همچنین مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی نیز در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) ضایعه ای بزرگ بود.

وی ادامه داد: تروریست های کور دل مردم روزه داری را که به دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده بودند به شهادت رساندند.

وی بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که این افراد نتوانستند به صحن علنی مجلس ورود پیدا کنند و دست به جنایتی بزرگتر بزنند.

امام جمعه و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان از نیروهای نظامی و امنیتی که اعضای این گروهک تروریستی را به هلاکت رساندند تقدیر کرد.

وی  گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی درصدد نا امن کردن کشور هستند که با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی و مردم به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

همچنین علاوه بر علما، بزرگان، معتمدان، بازاریان و سایر اقشار مردم در استان سیستان و بلوچستان نیز با صدور بیانیه های جداگانه حادثه تروریستی تهران را محکوم کردند.

در هرصورت موضوعی که در این میان حائز اهمیت است این است که این تروریست های کوردل در میان مردم ایران اعم از شیعه و سنی هیچ گونه جایگاهی ندارند و اینگونه حوادث نه تنها کوچکترین خللی به وحدت و اتحاد شیعه وسنی وارد نمی کند بلکه باعث استحکام هرچه بیشتر این اتحاد می شود.

کد خبر 4000511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha