۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی:

بازشماری ۱۷صندوق اخذ رای خراسان جنوبی/تغییر نتایج انتخابات سه شهر

بازشماری ۱۷صندوق اخذ رای خراسان جنوبی/تغییر نتایج انتخابات سه شهر

بیرجند- دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی از بازشماری آراء در ۱۷ صندوق اخذ رای انتخابات شوراهای اسلامی در چهار شهر استان خبر داد.

محمدرضا غیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بعد از اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی از چهار حوزه شهری از جمله شهر نهبندان، شوسف، گزیک و اسفدن اعتراضاتی به هیئت عالی نظارت استان ارسال شد.

وی با بیان اینکه اعتراض به نتایج انتخابات شورای شهر اسفدن در مرحله نخست در هیئت نظارت شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت، بیان کرد: در این بررسی ها بعد از بازشماری آراء دو صندوق در سطح اعضا علی البدل جابجایی داشتیم.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی عنوان داشت: در مورد انتخابات شورای شهر گزیک نیز اعتراض اولیه در هیئت نظارت شهرستان درمیان بررسی و تصمیم به بازشماری یکی  از صندوق های اخذ رای شهر گرفته شد.

غیرتی ادامه داد: با بازشماری این صندوق از پنج نفر اصلی برگزیده در مرحله نخست یک نفر حذف و یکی از اعضای علی البدل جایگزین وی شد و در این مرحله صحت انتخابات در هیئت نظارت شهرستان تایید شد.

وی با بیان اینکه  بعد از اعلام نتایج رسیدگی به اعتراضات توسط فرمانداری نامزدها دو روز فرصت داشتند تا اعتراض خود را به هیئت عالی نظارت استان تسلیم کنند، عنوان داشت: در این بازه زمانی تعدادی از نامزدها مجددا اعتراض کردند و درخواست بازشماری  صندوق های دیگر انتخابات شورای شهر گزیک را داشتند.

بازشماری همه صندوق های نهبندان

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: بعد از بررسی اعتراض در جلسه هیئت نظارت استان تصمیم گرفته شد که صندوق دوم نیز بازشماری شود اما در بازشماری دوم هیچ تغییری در نتایج انتخابات حاصل نشد.

غیرتی بیان کرد: در شورای شهر نهبندان نیز نتایج اولیه انتخابات با اعتراض دو نفر از کاندیداها و تصمیم هیئت نظارت شهرستان دو صندوق اخذ رای بازشماری شد اما در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد.

وی با بیان اینکه پس از تایید صحت انتخابات در هیئت نظارت شهرستان تعدادی از نامزدها به صورت مجدد اعتراض به نتیجه انتخابات  را به هیئت عالی نظارت استان تحویل دادند، افزود: این موضوع در جلسه هیئت عالی نظارت استان مطرح  و مصوب شد که همه صندوق های اخذ رای شهر نهبندان بازشماری شود.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از هماهنگی های انجام شده با فرمانداری نهبندان با حضور نمایندگان هیئت نظارت و اجرایی شهرستان و استان و نمایندگان نامزدها بازشماری صندوق ها انجام و در دو صندوق نتیجه شمارش آرا تغییر کرد.

غیرتی بیان داشت: این تغییرات سبب شد که یکی از پنج نفر اصلی انتخابات شورای شهر نهبندان جای خود را به یکی از اعضای علی البدل بدهد.

بازشماری آراء انتخابات شورای اسلامی دو روستا

وی بیان داشت: بازشماری آراء در شهر شوسف نیز هیچ تغییری در نتایج انتخابات حاصل نکرد.

به گفته وی در مجموع ۱۶ صندوق اخذ رای انتخابات شورای شهر استان در هیئت عالی نظارت استان بازشماری شده است.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی همچنین به رسیدگی به اعتراضات نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی روستاها اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز دو مورد اعتراض در مورد انتخابات روستای کرغند قاین و روستای جم طبس به هیئت عالی نظارت استان ارسال شد.

غیرتی با بیان اینکه با بازشماری آراء صندوق ها نتایج انتخابات روستای کرغند هیچ تغییری نداشت، عنوان داشت: بازشماری آراء در روستای جم نیز یک جابجایی بین اعضای علی البدل صورت گرفت.

کد خبر 4000637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha