۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۵۶

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

بودجه استانی کرمان ۱۱۰ درصد افزایش یافته است

بودجه استانی کرمان ۱۱۰ درصد افزایش یافته است

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور از افزایش ۱۱۰ درصدی بودجه استانی کرمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پور ابراهیمی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: موضوع برنامه ششم توسعه با یکسال تاخیر از ابتدای سال ۹۶ اجرایی شد و این در حالی است که لوایح این برنامه در سال گذشته به مجلس ارائه شد و بعد از بررسی کارشناسانه به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: بعضی از احکام  برنامه ششم توسعه نیاز به تدوین آیین نامه و دستورالعمل ها  دارد و بعضی از احکام این برنامه هم باید توسط دستگاه ها اجرایی شود.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت احکام اقتصادی برنامه ششم که برش های دستگاه ها را شامل می شود باید  بررسی ها انجام شود تا از ظرفیت ها استفاده شود، گفت: به عنوان مثال در جایی از کشور متوسط نرخ بیکاری از میانگین کشور بالاتر بود به استناد حکم برنامه ششم ظرفیت های تخفیف های مالیاتی همانند مناطق آزاد استفاده می کنیم این گونه احکام باعث می شود ظرفیت های بزرگی در اختیار مدیران و فرمانداران باشد و من از فرماندارها می خواهم حتما بر احکام اقتصادی را تسلط داشته باشند و بند بند آن را اجرا کنند.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: خواستار برگزاری نشست یک روزه برای تبین احکام برنامه ششم توسعه و تسلط مدیران در حوزه کاری خود در این خصوص هستم.

وی با تاکید به اینکه در برنامه ششم توسعه یک سری ظرفیت ها به استان کرمان داده شده است، بیان داشت: سالهای گذشته قدرت مانور مدیران ارشد استان کرمان در بودجه کم بوده است اما امسال بودجه استانی افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بودجه استانی کرمان از حدود ۳۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۵ به بیش از ۱۱۰ درصد افزایش یافته است که باید در جذب و استفاده آن توجه شود.

پور ابراهیمی عنوان کرد: تغییر در تیم وزای کشور نباید در انجام فعالیت های مدیران استان خلا ایجاد کند بلکه باید بدون وقفه و با قدرت و قوت این فعالیت ها استمرار یابد.

کد خبر 4000918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha