۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۸ میلیارد تومان زکات/اجرای طرح شجره طیبه

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۸ میلیارد تومان زکات/اجرای طرح شجره طیبه

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از هشت میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شود.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان درآمد جمع‌آوری زکات از بین کشاورزان و دامداران خراسان شمالی بوده که صرف امور نیازمندان شد و این میزان درآمد حاصله نسبت به سال گذشته‌اش ۲۲ درصد رشد داشته است.

اهرابی افزود: امیدواریم امسال جمع‌آوری زکات نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته باشد تا بتوان صرف امور محرومان خراسان شمالی کرد.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته تمامی درآمد حاصل از جمع‌آوری زکات برای رفاه محرومان اختصاص یافت و امسال نیز تمامی درآمد در این راستا هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: سخت‌ترین و شرعی‌ترین کاری که نسبت به سایر بخش‌های درآمدی در کمیته امداد وجود دارد، زکات است چراکه باید به‌طور دقیق برای رفاه حال محرومان و نیازمندان هزینه شود.

اهرابی گفت: با توجه به اینکه تیرماه وقت جمع‌آوری زکات از بین کشاورزان و دامداران است، هم‌اکنون بحث تبلیغ در بین روستاییان آغازشده است.

اجرای طرح شجره طیبه در استان

این مسئول اظهار کرد: علاوه بر جمع‌آوری زکات از بین کشاورزان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد خراسان شمالی، تبلیغ و جمع‌آوری زکات مستحبی از بین روستاییان تحت عنوان «شجره طیبه» است.

وی بابیان اینکه طرح شجره طیبه از سال ۹۳ در خراسان شمالی اجراشده، تصریح کرد: در این طرح مبلغان، باغداران را تشویق به پرداخت زکات می‌کنند که توفیقات خوبی از این طرح حاصل‌شده است.

اهرابی با تأکید بر اینکه پرداخت زکات جزو احکام اولیه اسلام است و باید توجه بیشتری به آن شود، گفت: کمیته امداد از طریق دبیرخانه زکات، زکات را جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از مردم به‌ویژه کشاورزان و افرادی که زکات به آنان تعلق می‌گیرد خواست تا همکاری خوبی داشته باشند.

کد خبر 4001172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha