۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴

حجت الاسلام قربانعلی:

عده ای از روزه فقط گرسنگی و تشنگی را نصیب می برند

عده ای از روزه فقط گرسنگی و تشنگی را نصیب می برند

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار ظاهری و درونی روزه در فرد روزه دار تاکید کرد: عده ای از روزه فقط گرسنگی و تشنگی را نصیب می برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجید قربانعلی با حضور در برنامه «برهان» رادیو گفت وگو با بیان اینکه روزه گاه ظاهری و باطنی است، اظهار کرد: «عده ای با وجود روزه بودن، تنها گرسنگی و تشنگی را نصیب می برند و از رسول الله نقل شده است که چه بسیارند انسان های قیام کننده ای در طول شب که تنها بهره شان از شب زنده داری بیدار ماندن و چه بسیار روزه دارانی که بهره شان تشنگی است.»

وی ادامه داد: «چنین روزه ای ارزشمند نخواهد بود؛ در عین حال که خداوند برای روزه داری اجر بسیار بالایی قرار داده است. از امام رضا-ع- روایت شده است که بدان خداوند تو را رحمت کند. روزه حجابی است که خداوند بر زبان ها و گوش ها و چشم ها زده و بر سایر جوارح هم زده است که یعنی روزه تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست.»

حجت الاسلام قربانعلی با تاکید بر اینکه روزه به تمامی جوارح و اعضا بدن فرد مربوط می شود، ادامه داد: «باید در سطح بالاتری به روزه توجه کنیم که عبارتست از اینکه هیچ گناه و خطایی از فرد روزه دار نباید سر بزند. یکی از اهداف اصلی روزه رسیدن به تقواست تا خواسته ی خداوند را بر خواسته ی خود مقدم بدانیم.»

این کارشناس امور دینی لزوم روزه بودن فکر و دل و افکار فرد روزه دار را مورد اشاره قرار داد و افزود: «باید از بد خواستن برای دیگران و افکار پلید دوری کنیم و در این صورت روزه ی حقیقی حاصل خواهد شد. روزه دارای شرایط صحت و شرایطی برای اوج گرفتن است و در این بین شرایط صحت روزه سهل و ساده است.»

ویژه برنامه «برهان» در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۸:۳۰ روانه آنتن رادیو گفت وگو می شود و فایل صوتی این برنامه از طریق سایت شبکه قابل دریافت است.

کد خبر 4001242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha