۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵

شریف: لازم باشد برای بهبود روابط به افغانستان سفر می‌کنم

شریف: لازم باشد برای بهبود روابط به افغانستان سفر می‌کنم

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که برای بهتر شدن روابط با افغانستان حتی اگر لازم باشد به این کشور سفر هم خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستان، «نوازشریف» نخست وزیر پاکستان پس از بازگشت از قزاقستان و طی گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که ما برای بهبود روابط با افغانستان عزم جدی داریم.

وی افزود: برای بهبود و گسترش روابط با کابل تمام گزینه ها روی میز است و حتی اگر لازم باشد به افغانستان نیز سفر خواهم کرد.

شریف همچنین دیدارش با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان را نیز کاملا مثبت و مفید خواند برای کاهش تنش ها بین دو کشور اظهار امیدواری کرد.

لازم به ذکر است که شریف و غنی در حاشیه نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در «آستانه» قزاقستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار نخست وزیر پاکستان از افزایش تلاش های کشورش در جهت مبارزه با تروریسم اطمینان داد و همچنین طرفین برای برگزاری نشست ۴جانبه با حضور کشورهای افغانستان، چین، پاکستان و آمریکا در جهت برقراری صلح و ثبات در افغانستان به توافق رسیدند.

در این دیدار همچنین طرفین برای انجام اقدامات جدی مشترک در جهت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

شایان ذکر است که سران افغانستان و پاکستان در حالی در قزاقستان با یکدیگر دیدارکردند که روابط بین کابل و اسلام آباد به شدت به تیرگی گراییده است.

طی چند ماه گذشته، پاکستان بارها مرز خود با افغانستان را به روی بازرگانان افغان بسته است، نیروهای مرزی دو کشور نیز حداقل دو بار با یکدیگر درگیر شده اند.

در همین حال پس از حمله خونین و تروریستی چهارشنبه گذشته در شهر کابل که دستکم ۱۵۰ کشته و ۴۵۰ زخمی برجای گذاشت، نهادهای امنیتی افغانستان تاکید کردند که این حمله در پاکستان طرح ریزی شده بود.

اما مقام های پاکستان این ادعای نهادهای امنیتی افغانستان را به شدت رد کردند و گفتند که دولت افغانستان مسئولیت ناکامی‌های خود را بر عهده پاکستان می‌گذارد.

در آخرین مورد نیز رئیس جمهوری افغانستان در اولین نشست صلح کابل که روز سه شنبه (۱۶ خرداد) در کابل و با حضور نمایندگان ۲۵ کشور و سازمان های بین المللی برگزار شده بود بار دیگر از سیاست های پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد و گفت که افغانستان نمی داند که پاکستان از این کشور چه می خواهد؟

کد خبر 4001305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha