۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶

نوشتۀ رحمت‌الله فلاح؛

کتاب «جریان فتح‌الله گولن در ترکیه» منتشر شد

کتاب «جریان فتح‌الله گولن در ترکیه» منتشر شد

کتاب «جریان فتح‌الله گولن در ترکیه» نوشتۀ رحمت‌الله فلاح از سوی موسسۀ فرهنگی هنری صبح حضور امید به چاپ رسید. 

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «جریان فتح‌الله گولن در ترکیه» نوشتۀ رحمت‌الله فلاح از سوی موسسۀ فرهنگی هنری صبح حضور امید به چاپ رسید. 

رحمت‌الله فلاح در بخشی از این کتاب به فعالیت جماعت گولن در حوزه‌های آموزشی می‌پردازد و در بحث ماهیت‌شناسی جنبش فتح‌الله گولن به رویکرد وی در استفاده از شیوه‌های جدید آموزش اشاره دارد.

این کتاب، در بررسی دیدگاه‌ها و خط مشی جریان گولن و موقعیت این جنبش در ترکیه و در سطح جهان اسلام، اقدامات آموزشی و تربیتی این جریان را مرور می‌کند. گزارشی از اقدامات جنبش آموزش‌محور گولن در فصل چهارم کتاب آمده است.

در سطوری از این فصل می‌خوانیم: «جماعت گولن با الهام از مبانی معرفتی بدیع‌الزمان سعید نورسی و طریقت نور در بسترهای نظام آموزشی «درس‌خانه‌ها» قدرت گرفت و در نهایت با تلفیق آن با مفاهیم و آموزه‌های مدرن تبدیل به الگویی از نظام آموزشی کارآمد شد که امروزه در ۱۴۰ کشور جهان در قالب مدارس، کلاس‌های تقویتی پیش کنکوری و دانشگاه حضور داشته و جایگاه و شهرت بالایی در عرصه‌های علمی کسب کرده‌اند تا جایی که در بیشتر کشورها، مدارس جماعت در کانون توجه محصلین نخبه و فرزندان سران قرار گرفت.»

کد خبر 4001489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha