۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰

امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

نقش سعودی ها و عوامل افراطی داخلی آمریکا در حادثه تروریستی مجلس

نقش سعودی ها و عوامل افراطی داخلی آمریکا در حادثه تروریستی مجلس

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل از نقش سعودی ها و عوامل افراطی داخلی حکومت آمریکا در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری درباره عوامل پشت پرده این حادثه اظهار داشت: در رابطه با این اتفاق باید منتظر اعلام نظر قطعی دستگاههای امنیتی و بررسی های کارشناسی آنها باشیم.

وی تصریح کرد: اخباری وجود دارد که در سفر آقای ترامپ به منطقه، گفتگوهایی در این رابطه با سعودی ها انجام شده بود و نیز عوامل افراطی در داخل آمریکا در پشت این حادثه می توانند قرار داشته باشند.

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل افزود: علاوه بر این آقای عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان و محمد بن سلمان وزیر دفاع که اخیرا تهدید کرده بود که ناامنی ها وجنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند، باید در مقابل این اتفاقات حتما پاسخگو باشد.

امیر عبداللهیان گفت: نکته مهمی که در رابطه با این حادثه وجود دارد این است که تفاوتی بین داعش و گروهک منافقین در دهه ۶۰ وجود ندارد و هر دوی آنها، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند و ما باید با وحدت و همدلی از امنیت ملی مان در عالی ترین سطح آن مراقبت کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره عملکرد نهادهای امنیتی در مدیریت این حادثه و نیز پیام حضور مردم در مراسم تشییع شهدای حادثه اظهار داشت: دستگاههای امنیتی ما خیلی به موقع وارد شدند و در آن روز در کمتر از ۳ دقیقه دستگاههای امنیتی که باید واکنش های سریع نسبت به این قبیل حوادث داشته باشند، واکنش نشان دادند که این قابل تقدیر است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به وضعیت خاصی که ساختمان مراجعات عمومی مجلس شورای اسلامی دارد و یک محیط پیچیده برای کسانی است که بخواهند یک عنصر ضد امنیتی را تعقیب کنند اقدام خوبی صورت گرفت و جا دارد که از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع نیز تشکر کنیم که نتیجه این حضور کمک به ارتقا امنیت ملی خواهد بود و جا دارد که با خانواده های شهدای این حادثه نیز ابراز همدردی کنیم.

کد خبر 4001833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha