۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد:

برگزاری مراسم شب‌های احیا در ۱۷۰۰ مسجد استان همدان

برگزاری مراسم شب‌های احیا در ۱۷۰۰ مسجد استان همدان

همدان - معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری مراسم شب‌های احیا در ۱۷۰۰ مسجد این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ داوود عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری مراسم شب احیا در یک هزار و ۷۰۰ مسجد، حسینیه و تکایا در سطح استان همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ عباسی گفت: برای رسیدن به فضیلت و برکات لیالی قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب ها، شب خودسازی و قرب الهی است.

وی از اعزام یک هزار و ۷۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان همدان در ماه رمضان خبرداد و افزود: مومنان باید با خلوص نیت در شب های قدر از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: برگزاری محفل انس با قرآن، دعای عدیله، اقامه نماز قضاء، سخنرانی و مداحی و غیره از اهم برنامه های شب های قدر است.

حجت‌الاسلام داوود عباسی با بیان اینکه شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه های دینی است، عنوان کرد: مومنان در شب های قدر انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد نبرند و فرصت را برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، از دست ندهند.

وی شب‌های قدر را فرصتی مناسب برای رسیدن به مقام قرب الهی برشمرد و گفت: در بیان فضیلت این شب‌ها همین بس که چه بسا آدمی بتواند در ابعاد معنوی در این شب‌ها ره صد ساله را یک شبه بپیماید.

وی عنوان کرد: مراسم احیای شب‌های قدر هر ساله با استقبال خوب مردم برگزار می‌شود بنابراین این مراسم معنوی در همه نقاط استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4002954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha