۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۹

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبرداد:

شناسنامه دار شدن۳۷۰ نفر از صنعتگران مس در زنجان

شناسنامه دار شدن۳۷۰ نفر از صنعتگران مس در زنجان

زنجان-مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:طی شش ماهه دوم سال گذشته صنعت مس رکورد دارترین فروش صنایع دستی درزنجان بوده وبرای۳۷۰ نفر ازصنعتگران مس شناسنامه صادر شده است.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در استان زنجان صنعت، چاقو ، مسگری ، چاروق دوزی، ملیله دوزی،گیوه بافی وجاجیم بافی و بدگینه بافی از صنایع دستی  بسیار با ارزش وبا اهمیت استان زنجان است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۵۰ هزار هنرمند و صنعتگر  در ۹۰۶ کار گاه فعالیت می کنند، ادامه داد: در تولیدات مس طراحی‌های جدید پیش‌بینی شده که در توسعه فروش این محصول بسیار مهم است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی شش ماهه دوم سال گذشته صنعت مس رکورد دار ترین فروش صنایع دستی در استان زنجان بوده است و برای ۳۷۰ نفر از صنعتگران صنعت مس در استان  زنجان شناسنامه صادر شده است.

رحمتی تاکید کرد: صنعت مسگری استان زنجان توانسته دوران دو دهه ای رکود خود را پشت بگذارد و در حال حاضر تعداد مغازه های مسگری بیش از پنج برابر افزایش یافته است و بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه مسگری در استان مشغول هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:  برای اینکه صنایع دستی به راحتی در بازار به فروش برسد باید کیفیت محصولات را افزایش داد و با توسعه صنایع دستی در استان زنجان اشتغال زایی ایجاد کرد و این کار باعث بهبود بازار می شود.

وی افزود: صنعتگران استان زنجان با تلاش خود در صنایع دستی استان زنجان  کیفیت را در کالاهای تولید حفظ کرده‌اند و کیفیت و برتری صنایع دستی استان زنجان باعث شده که برخی از استان‌ها صنایع دستی استان زنجان به نام خود به فروش می رسانند.

کد خبر 4003229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha